Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2015 -Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - Anadal MGT4074 Strategic Management II Zorunlu 7 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amaçları, Stratejik (Topyekun) Yönetimin (I. Kısım), tüm Dünyayı içeren Mega-boyutlu bir girişim ve özellikle bir Ülkeyi ilgilendiren Makro-boyutlu bir çaba olduğu anlayışını geliştirmek ve Nano-boyutlu özelliğine rağmen İnsan Faktörünün, olayla

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Strateji Kavramına Giriş (H1); İnsanoğlunun Sosyal-Antropolojik, Siyasal ve Teknolojik Evrimi (H2+3); Bilinçli Farkındalık ve Ana Yetkinlikler (H4+5); Gereksinimler, İstekler ve Talepler Kuramı (H6); Krizler ve Yönetimi (H7); Arasınav öncesi Çalışma Hafta

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıfta verilen Toplu Dersler, Ofiste Birebir Dersler, Vaka Çalışması, Proje

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) "Strategic Management & Business Policy", Thomas L. WHEELEN ve J. David HUNGER, Prentice Hall, >/= 9. Basım, 2) "Organisational Behaviour", Fred LUTHANS, McGraw Hill, >/= 7. Basım, 3) "Sun-Tzu: The Art of Warfare", Sun-Wu, Ballentine Books, 4) "Stratej

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • By the end of the course, the students should be able to understand that Strategic Management is a Total Multidisciplinary Effort as a Mega-scale undertaking involving the whole World and as a Macro-scale preoccupation concerning a Country in particular a
  • To grasp the Importance of Conscious Awareness of own and others' Core Competences in Subsistence and Survival,
  • To realise the Interdependence and Optimal Matching of the Needs/Wants with Resources as well as Skills/Systems, especially before, during and after Crises and their Management,
  • To contemplate the Benefits of the Methodical Thinking in the Analytical Decision Process,
  • To evaluate how crucial is the Human Factor in Strategic Management as they learn about the Behavioural Styles and Profiles, namely their own while also focusing on the Group Behaviour in the Decision Process,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Strateji Kavramına Giriş
2 stratejik yönetm süreci
3 Dış faktörler analizi, Endüstri Yapısı, Rekabet Güçleri, Stratejik Gruplar
4 iç Faktörler Analizi: kaynaklar, yetenekler ve Temel Rekabet Avantajı sağlayan faktörler
5 rekabet Avantajı ve Fimanın performansı
6 İş Stratejisi: Farklılaştırma, Maliyet Liderliği ve Entegrasyon
7 İş Stratejisi: İnovasyon, Girişimcilik, ve Platformlar
8 Midterm
9 Kurum Stratejisi: Dikey Entegrasyon ve Farklılaştırma
10 Kurum Stratejisi: Stratejik İşbirlikleri, Birleşme ve Satınalmalar
11 Global Strateji: Tüm dünyada rekabet
12 Organizasyonel tasarım: Kültür ve Kontrol
13 Kurum Yönetimi ve İş Etiği
14 Sunumlar
15 Final
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 7 2 14
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 20 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 40 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5