Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SGL2004 | Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | Zorunlu | 4 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SGL2004 | Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik | Zorunlu | 4 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı, öğrencinin bilim ve bilimsel yöntem kapsamında, pozitivist yaklaşımla bir konuyu ele alarak, araştırma tasarlayıp (sorun belirleme, araştırma konusunun saptanması, örnekleme, yazın tarama, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama), istatistiki yöntemlerle metodolojiye uygun olarak sunmasını ve raporlamasını sağlamaktır.
-
Ders, öğrencinin başta tez ve proje olmak üzere, araştırmalarla ilgili, araştırma probleminin belirlenmesi, konu başlığını saptanması, araştırmanın planlama ve tasarımı için temel olan araştırma metodolojisi, istatistiksel yöntemler ve raporlamasını içermektedir.
Derste takrir yöntemi ile konular anlatılmakta, interaktif tartışmalarla kavramları anlamaları ve bilgisayar programı ile hipotez testlerini yapabilmeleri sağlanmaktadır.
Yok
Türkçe
• Altunışık R. vd. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. • Day A.R. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, 9. Baskı, Tübitak Yayınları, Ankara. • Hayran O. (2012). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler, Nobel Yayınları, İstanbul. • Orhunbilge N. (1997). Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez Testleri, Avcıol Basım, İstanbul. • Özdamar K. (2003). SPSS ile Biyoistatistik, 5. Baskı. Kaan Kitabevi, Eskişehir. • Sağlık Alanında Hipotezden Teze: Veri Toplama ve Çözümleme Serüveni (2013). Der: Kaptanoğlu Y.A., Beşir Yayınları, İstanbul.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlık İşletmeleri, Araştırma ve İstatistik İlişkisi |
2 | Bilgi kuramı ve pozitivizm (Doğrulanabilirlik, Paradigma ve Yanlışlanabilirlik İlkesi) |
3 | Araştırma süreci I (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Araçları, Yazın taraması) |
4 | Araştırma süreci II (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Teknik ve Araçları, Yazın taraması) |
5 | Araştırma süreci ve Araştırma türleri |
6 | Örnekleme yöntemleri |
7 | Araştırmalarda hata kaynakları (Sık yapılan hatalar, Tip 1/Tip 2 Hata, BIAS) ve Temel istatistik kavramlar (Değişkenler, merkezi ve yaygınlık ölçütleri, normal dağılım vb.) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İstatistiksel Yöntemler (Parametrik önemlilik testleri) |
10 | İstatistiksel Yöntemler (Parametrik önemlilik testleri) |
11 | İstatistiksel Yöntemler (Parametrik önemlilik testleri) |
12 | İstatistiksel Yöntemler (Non-parametrik önemlilik testleri) |
13 | İstatistiksel Yöntemler (Non-parametrik önemlilik testleri) |
14 | Nitel araştırma |
15 | Araştırma raporu hazırlama, alıntı, atıf ve araştırmada etik |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 30 | 90 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 15 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 25 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 30 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |