Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | SGL2015 | Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | SGL2015 | Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 2,00 | 2 | 0 |
Hemşireliğin geliştirilmesinde araştırmanın öneminin ele alındığı bu derste, araştırma problemlerinin seçimi, hemşirelik sorunları ile ilgili araştırmaların değerlendirilmesi, farklı araştırma yöntemlerinin özellikleri, veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmada etik konular incelenir. Öğrenci bu derste, araştırmaları eleştirel olarak değerlendirme becerisi kazanır.
-
Araştırma yöntemleri dersi hemşirelikte araştırmanın önemi, araştırma süreci, veri geçerliliği ve güvenilirliği, evren ve örneklem, araştırma tasarım türleri, araştırmada hata kaynakları, araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımını içerir.
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, küçük grup çalışması
Yok
Türkçe
Ekiz D: Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş Ankara 2003 Erefe İ:Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri,İstanbul ,2002 Karasar, N:Araştırmalarda Rapor Hazırlama,8.Basım .Ankara 1995 Karasar,N:Bilimsel Araştırma Yöntemi,6.Basım,Ankara 1994 Lobiondo-Wood G, Haber J: Nursing Research, Methotds and Critical Appraisal for Evidence-Based Practice, 6th Edition, Mosby Elsevier, 2006. Polit DF, Beck CT: Essentials of Nursing Research, Sixty Edition, Lippincott Williams & Wilkins. Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri.Ankara 2004 Wood GL, Haber J: Nursing Research, Methods And Critical Appraisal For Evidence-Bese Practice. Mosby Elseiver. 2006
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | " Hemşirelikte Bilme Yolları. Hemşirelikte Araştırmanın Önemi .Hemşirelikte araştırmanın geçmişi ve mevcut durum |
2 | " Araştırma Süreci. Araştırma problemi kaynakları, formüle edilmesi, hipotez geliştirme . Literatür tarama |
3 | " Araştırmalarda veri toplama. Araçların geçerliliği, güvenirliliği, seçicilik, duyarlılık |
4 | "Evren ve örneklem. Örneklem büyüklüğünü saptama. Örnekleme yöntemleri |
5 | Araştırma türlerinin (tasarımlarının) sınıflandırılması ve genel özellikleri |
6 | Kantitatif araştırmalar ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
7 | Kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerinin farklılıkları |
8 | Ara sınav |
9 | Kalitatif araştırma yöntemleri ve hemşirelik araştırma problemlerinde kullanımı |
10 | Araştırmalarda Hata Kaynakları |
11 | Araştırma etiği ve araştırma raporunun yazımı |
12 | Araştırma konusu seçimi ve makale inceleme |
13 | Araştırma kriği sunumu |
14 | Araştırma planlama I |
15 | Araştırma planlama I |
16 | Araştırma planlama I |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |