Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 ATA121 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Osmanlı İmparatorluğu, yapısal özellikleri ve yıkılma dönemi, Kurtuluş savaşı öncesi Türkiye, savaş yılları, yeni bir dönemin başlangıcı, siyasi yapı, sosyal yaşam, hukuk anlayışı, ekonomik yapı, kültürel eğitim anlayışı, bir dönemin sonu (1938) konuları

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

19. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin durumu ; Birinci Dünya Savaşı öncesinde Avrupa’nın büyük devletlerinin durumu; Avrupalıların Türklerle ilgili politikaları, Şark Meselesi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları; Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devleti’nin Savaşa G

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Afetinan, A. (1977). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi: Ankara. İmparatorluktan Ulus Devlete Türk İnkılap Tarihi. (2007). Ed. Cemil Öztürk: Ankara. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi – I ve II. (2000). Atatatürk Araştırma Merkezi: Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler I. Dünya Savaşı'ndan önce Osmanlı İmparatorluğu ve Avrupa devletlerinin içinde bulundukları koşulları açıklar.
  • Öğrenciler Türkiye ve Avrupa devletleri arasındaki ilişkileri tarif eder.
  • Öğrenciler I. Dünya Savaşı'nda Osmanı İmparatorluğu'nun koşullarını ve konumunu açıklar.
  • Öğrenciler Mustafa Kemal Atatürk'le birlikte yeni bir dönemin başladığını ve kongrelerin bu sürecin hızlanmasındaki etkisini açıklar.
  • Öğrenciler Cumhuriyet'in kuruluşuyla birlikte gerçekleştirilen adli, sosyal, kültürel ve ekonomik hayatın çağdaşlaştırılması yönündeki reformların önemini açıklar.
  • Tasarım uygulamalarını uluslararası düzeyde yorumlama ve sunabilme yetisini kazanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 TÜRK DEVRİMİ
2 BATI UYGARLIĞININ YÜKSELİŞİ
3 OSMANLI DEVLETİNİN KURULUŞ, YÜKSELİŞ, GERİLEME DÖNEMİ VE 19. YÜZYIL YENİLEŞME HAREKETİ
4 TANZİMAT DÖNEMİ VE I. MEŞRUTİYETİN İLANI
5 II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ, TRABLUSGARP ve BALKAN SAVAŞLARI
6 I. DÜNYA SAVAŞI
7 ERMENİ MESELESİ
8 ARA SINAV
9 MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI VE SONRASINDAKİ GELİŞMELER
10 MİLLİ MÜCADELENİN BAŞLAMASI VE KONGRELER DÖNEMİ
11 I. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ DÖNEMİ (1920-1923)
12 SEVR ANTLAŞMASI ve CEPHE SAVAŞLARI
13 BATI CEPHESİ SAVAŞLARI ve MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI
14 LOZAN BARIŞ KONFERANSI
15 KURTULUŞ SAVAŞININ MALİ KAYNAKLARI
16 YARIYIL SONU SINAVI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 2 5 10
Final ve Hazırlığı 3 10 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6