Marmara University
Marmara University Lifelong Learning Programme

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - 2015 OB2041 Behavioral Sciences for Engineers Zorunlu 3 3,00

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı insanların belli şartlar altında nasıl davrandıklarını anlamak ve bu bu anlayışı kişinin özellikle astları, arkadaşları ve üstleri ile ilgili durumlarda kullanabilme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Giriş: Mühendis adayı olarak davranış bilimleri dersini almak Sosyal bir kurum olarak eğitim Zihin-Beden Bağlantısı; Duyum ​​ve Algı. Hafıza ve unutma Başa Çıkma Stratejileri (Savunma Mekanizmaları) Kişilik ve İlgili Teorileri / Açıklama Denemeleri. Öğrenme süreci nasıl gerçekleşir? Motivasyon ve hisler Bir bireyin davranış şekillerini etkilemede grupların önemi Fizikopatoloji hakkında genel bilgi Nevroz vakalarında hangi bozukluklar görülür? Psikoz vakalarında hangi bozukluklar görülür? Parafili hakkında bilgi Sosyal antropoloji ile ilgili anahtar konular

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma ortamında ders anlatma, yüzyüze ders anlatımı, powerpoint sunumları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1)Unser Körper unser Leben [Our Bodies, Ourselves by the Boston Women’s Health book collective] (1983). Rowohlt Taschenbuch Verlag GmbH, Hamburg. 2)THOMPSON, Jane L. (1990). Sociology Made Simple, Heinemann, London. 3)STOLLEY, Kathy S. (2005). The Basics of Sociology, Greenwood-Press, Westport, Connecticut • London. 4)SKINNER, B.F. (1995). Science and Human Behavior, The Free Press, New York.

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Öğretim Üyesi BÜLENT EKİCİ
Ofis/Oda No
Telefon
E-Posta
Web
Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Enumerate the scientific disciplines which comprise Behavioral Science.
  • Discuss the interrelation of mind and body.
  • What do you understand from the contribution of the Turkish State Industry to education, culture and sports?
  • Talk about personality and related theories.
  • What is mental "normality" and "abnormality"?

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi