Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | BDY2053 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | BDY2053 | Beslenme Eğitimi ve Danışmanlığı | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Beslenme ve diyet danışmanlığı hizmetlerinde etkili iletişim, beslenme eğitimi hazırlama ve sunma konularını değerlendirmektir.
-
Hasta hakları, öykü ve anamnez alma, beslenme durumunun saptanması, vücut kompozisyonu ve diğer testlerin değerlendirilmesi, tedavi ve takip, değerlendirme ve programın yeniden yapılandırılması, danışana yaklaşım, eğitim ilkeleri, yöntemleri, metodu, yetişkinlere danışmanlık, çocuklara danışmanlık, kurumlara danışmanlık, sporculara danışmanlık, topluma danışmanlık konularını kapsar.
Sunum, ödev
yoktur
Türkçe
Ders Sunumları. Nutrition Counseling and Education Skills for Dietetics Professionals. Holli B., Beto A.J. 2012.
https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/beslenme-egitimi-ve-danismanligi/bdy3022-75352-3983
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Tanımı |
2 | Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri Beslenme Danışmanlığı ve Beslenme Eğitiminin Prensipleri |
3 | Danışmanlık İlişkisinde Danışanları Etkileyen Faktörlerin Tanınması |
4 | Kültürel Değerler |
5 | Eğitim Materyalleri ve Bu Materyallerin Hazırlanması |
6 | Eğitim Metotları ve Uygulama Yolları |
7 | Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar I |
8 | Çeşitli Grupların ve Kişilerin Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar II |
9 | Ara Sınav Haftası |
10 | Eğiticinin ve Danışmanın Nitelikleri |
11 | Davranış Değişikliği Modelleri |
12 | Koruyucu Sağlık Alanında Temel Danışmanlık Yöntemleri |
13 | İletişim Engelleri |
14 | Pratik Çalışma |
15 | Pratik Çalışma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Proje ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Demo ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Araştırma ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Rapor ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |