Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sınıf Öğretmenliği SNF4002 Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Zorunlu 8 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Birleştirilmiş sınıflar ve birleştirme şekilleri konusunda bilgi ve beceriler kazanarak, birleştirme şekillerine uygun olarak dersleri yürütebilme yeterliği kazandırabilme

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Birleştirilmiş sınıf kavramı, birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler, birleştirilmiş sınıflarda öğretim programının yapısı, birleştirilmiş sınıflarda sınıf yönetimi, birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme sürecinin planlanması ve değerlendirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, gösteri, beyin fırtınası, balık kılçığı, gözlem

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AYDIN, Yüksel. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim (Ders notları). İstanbul, 2009. Binbaşıoğlu, Cavit. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Anı Yayıncılık , Ankara, 1999. DOĞAN, Ahmet R. Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim. Uzun Yayınevi, Mersin, 2003. KÖKSAL, Kemal. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2005. ŞAHİN, Çavuş (Ed.). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlkokulda alternatif eğitim uygulamaları (taşımalı eğitim ve Yatılı okul uygulamaları)
  • Birleştirilmiş sınıflarda öğretme yöntem ve tekniklerini kavrar.
  • Birleştirilmiş sınıflarda kullanılacak ölçme ve değerlendirme yöntem-tekniklerini kavrar.
  • Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin planlanmasını yapar.
  • Birleştirilmiş sınıflarda öğrenme-öğretme süreçlerini etkili bir biçimde uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim şekilleri ve birleştirilmiş sınıf kavramı
2 Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
3 Öğretim programı yapısı
4 1, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar
5 Yıl üniteleri/temaları (A devresi 1.2.3. yıl temaları; B devresi 1.2. yıl üniteleri)
6 Öğretmenli dersler
7 Kendi kendine çalışma saatleri
8 Vize haftası
9 Öğrenme öğretme sürecinin planlanması
10 Birleştirilmiş sınıflarda öğretim model, strateji, yöntem ve teknikleri
11 Birleştirilmiş sınıflar yönetimi
12 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
13 Birleştirilmiş sınıflarla ilgili güncel haber ve görsel sunumlar
14 Birleştirilmiş sınıflı okul gözlemleri ve değerlendirmesi
15 Birleştirilmiş sınıflı okul gözlemleri ve değerlendirmesi
16 Çalışma haftası
17 Final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 12 2 24
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 7 21
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5