Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Biyoloji Öğretmenliği | BYL2006 | Bitki Morfolojisi ve Sistematiği II | Zorunlu | 4 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Biyoloji Öğretmenliği | BYL2006 | Bitki Morfolojisi ve Sistematiği II | Zorunlu | 4 | 5,00 | 2 | 2 |
Tohumlu bitkiler (Spermatophyta) hakkında sistematikteki yeri ve önemi hakkında detaylı bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Tohumlu bitkilerden açık ve kapalı tohumlu bitki sınıflarının, önemli familya, cins ve türlerinin sistematiği, biyolojik özellikleri ve ekonomik değerleriyle birlikte öğretilmesi hedeflenmektedir.
-
Bitki sistematiğinin amacı, tarihçesi ve sınıflandırma sistemleri. Taksonomik terminoloji. Gymnosperm ve Angiospermlerin genel özellikleri. Bu gruplara ait takım ve familyaların karakteristik özellikleri. Her familyaya ait önemli cins ve türlerin özellikleri, yeryüzünde ve Türkiye'deki yayılışları, ekonomik ve tıbbı değerleri.
Anlatım, Power point sunumları, soru-cevap
Bu dersin zorunlu stajı yoktur.
Türkçe
Baytop, A.: Farmosatik Botanik, İstanbul, 1991. Heywood, V.H.: Flovering Plants of the World, Oxford, 1979. Kayacık, H.: Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği I. Gymnospermae, İstanbul, 1980. Seçmen, Ö. ve ark.: Tohumlu Bitkiler Sistematiği, İzmir, 2007. Yaltırık, F. ve Efe, A.: Otsu Bitkiler Sistematiği, İstanbul, 1989.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Teorik: Bitki sistematiğinin amacı. Bitkilerin adlandırılması. Bitkilerin sınıflandırma sistemleri; Uygulama: Çiçekli bir bitkinin kısımları ve genel özelliklerinin incelenmesi |
2 | Teorik: Tohumlu bitkilerin genel özellikleri ve filogenisi, tür kavramı ve türleşme; Uygulama: Cycas revoluta'nın yaprak, dişi ve erkek çiçeklerinin incelenmesi |
3 | Teorik: Gimnospermlerin genel özellikleri. Cycadales, Bennettitales, Gingoales; Uygulama: Ginkgo biloba'nın yaprak, dişi ve erkek çiçeklerinin incelenmesi |
4 | Teorik: Pinaceae, Taxodiaceae, Cupressaceae, Araucariaceae, Cephalotaxaceae; Uygulama: Pinus, Cedrus, Picea ve Abies bitkilerinin yaprak, dişi ve erkek kozalaklarının yapısının incelenmesi ve karşılaştırılması |
5 | Teorik: Podocarpaceae, Taxaceae, Ephedraceae, Welwitschiaceae, Gnetaceae, Türkiye'nin belli başlı ağaçları; Uygulama: Ephedra ve Taxus bitkilerinin yaprak, dişi ve erkek çiçek ile meyva yapılarının incelenmesi |
6 | Teorik: Angiospermlerin genel özellikleri. Angiosperm çiçeğinin yapısı. Vegetatif ve reprodüktif organlar. Gymnospermler ve Angiospermler arasındaki farklar; Uygulama: Juglans, Salix ve Populus bitkilerin yaprak ,çiçek ve meyve yapılarının incelenmesi |
7 | Teorik: Angiospermlerde çiçek durumları ve meyve tipleri. Dikotil ve Monokotil bitkiler arasındaki farklar; Uygulama: Monokotillerden Allium (Liliaceae), İris (İridaceae), Fresia (Amarylidaceae)'nın çiçek yapılarının incelenmesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Teorik: Angiospermlerin sınıflandırılması. Dikotil alt sınıflar (Magnoliidae, Hamamelidae, Caryophyllidae, Dileniidae, Rosidae ve Asteridae); Uygulama: Anemone (Ranunculaceae), Magnolia (Magnoliaceae)'nın çiçek ve meyva yapılarının incelenmesi |
10 | Teorik: Dikotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Laurus (Lauraceae), Papaver (Papeveraceae)'in çiçek ve meyva yapılarının incelenmesi |
11 | Teorik: Dikotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Raphanus (Cruciferae), Cydonia veya Prunus spinosa (Rosaceae)'nın çiçek ve meyva yapılarının incelenmesi |
12 | Teorik: Dikotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Vicia veya Wistaria (Leguminosea), Malva (Malvaceae)'nın çiçek ve meyva yapılarının incelenmesi |
13 | Teorik: Dikotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Conium (Umbelliferae), Symphytum (Boraginaceae)'un çiçek ve meyva yapılarının incelenmesi |
14 | Teorik: Dikotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Lamium (Labiatae), Matricaria (Compositae)'nın çiçek ve meyva durumlarının incelenmesi |
15 | Teorik: Monocotyledoneae genel özellikleri. Monokotil alt sınıfları ve önemli familyalarının genel özellikleri; Uygulama: Laboratuvarda incelenen örneklerin karşılaştırmalı incelenerek genel tekrarı |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |