Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2015 -Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - Anadal MRK3084 Brand Creation/Branding Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

This course aims to show how a brand is created from consumer target selection to decide on the right product & concept mix and to create the best in class executions to make sure that the brand is advertised well and reached desired level of consumers.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Briefing, Consumer Segmentation, SWOT Analysis, Focus Groups Studies, Etnographies & In-depth interviews, Consumer Insight, Product/Innovation Tests, Concept Mix Studies, Advertisement Creation, POA,POB,POC (point of awareness, buying and consumption), Advertisement Tests, War Gaming,Tracking Studies

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term (New Strategic Brand Management: Creating & Sustaining Brand Equity) Paperback – 20 Aug 2004 by Jean-Noël Kapferer (Author)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Learn key marketing variables in the brand creation journey.
  • Link the engineering outputs with different marketing steps and learn how to create their own brands, products.
  • Have awareness on how marketing instruments are applied on all products and mediums.
  • Understand and evaluate the good quality in products, innovations, brands, advertisements and in store executions.
  • Learn to read competitive environment, war gaming and crisis management in the brand creation process.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Introduction To marketing and branding
2 Identifying the Playground @Consumer Segmentation
3 How to Win@ Creation of Segment Profiles - InDepth Interviews
4 How To Win@ Competitior Evaluation, Innovation
5 How To Win@Concept Mix Tests, Brand Ladders
6 Midterm Exam Week
7 Project 1st Level Delivery
8 How to Win@Understanding Different Behaviour Changes and how to overcome barriers
9 Investment Split on POA,POB, POC
10 IMC@Advertisiment Briefing, Advertisement Tests,Examples on Good and Bad
11 360 Media Usage and Its Importance
12 Tracking Brand Metrics and its Importance
13 Criris Management and War Gaming
14 Preperation For Final
15 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 2 10 20
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 25 25

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5