Marmara University
Marmara University Lifelong Learning Programme

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - 2015 CAS2003 Cardiopulmonary Resuscitation and First Aid Basics Zorunlu 3 3,00

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri kalp masajı ve ilk yardımın temelleriyle tanıştırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sağlık sorunlarında yapılması gerekenler Yetişkinlerde, bebeklerde ve çocuklarda kalp masajı İlk yardım müdahalelerinin temelleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders notları, uygulamalar, yüz yüze anlatım.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

First Aid/ CPR/ AED Participant's Manual 2nd ed. Edition ISBN-13: 978-1584806202 ISBN-10: 1584806206

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Öğretim Üyesi BÜLENT EKİCİ
Ofis/Oda No
Telefon
E-Posta
Web
Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • hayvan ısırması ve alerjiye karşı ne yapılacağını bilir
  • yanıklara, donmalara ilk müdahaleyi yapar
  • suni teneffüs uygular
  • kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardım yapar
  • çocuklara, bebeklere ve yetişkinlere kalp masajı uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlık sorunlarına temel müdahele
2 Nefes yollarının açıklığının sağlanması
3 Solunum ve dolaşımın canlandırılması
4 Şok değerlendirmesi
5 Boğulma
6 Kanama
7 Şok
8 Ara Sınav Haftası
9 Felç
10 Nöbetler
11 Sıcak acil durumları
12 Soğuk acil durumları
13 Çarpılma acil durumları
14 Hayvan ve böcek ısırması ve alerji
15 Kırıklar, burkulma ve incinmeler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 22 22
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi