Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | IFB3012 | Çevre Bilimi | Seçmeli | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Fen Bilgisi Öğretmenliği | IFB3012 | Çevre Bilimi | Seçmeli | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Çevre biliminin ekolojiden farklı tanımı, tarihçesi, çevre kavramının önemini kavratmak ve çevre bilincini kazandırmak, bireylerin dünya kaynaklarının dengeli kullanımının ve geri dönüşümün nasıl yapılacağı hakkında güncel bilgiler kazandırmaktır.
-
Çevre tanımı ve ekoloji ile farkı nedir? Çevre biliminin tarihçesi ve eski medeniyetlerde çevre ile ilk çalışmalar, çevre biliminin önemli çalışma alanları, eğitimin çevre bilinci oluşmasına katkısı, biyotik ve abiyotik çevre bileşenleri, çevremizdeki canlıların dağılımları ve yoğunluk nedenleri, yaşam birliktelikleri, ekolojik piramit tipleri, süksesyonlar, iklim faktörleri ve canlılar, dünya çevre sorunları ve çözüm yolları.
Sunum
yok
Türkçe
1. Ahmet Kocataş. (2012) Ekoloji (Çevre Biyolojisi) Dora yayınları, Bursa ISBN:978-605-4485-42-0 2. J.L Chapman and M.J Reiss (1995) Ecology. Cambridge University Press. ISBN 0-521-38951-8 3. R.L. Smith (1990) Ecology and Field Biology. HarperCollins Publishers. ISBN. 0-06-046332-5 4. D.D. Chiras (2001) Environmental Science. Jones and Barlett Publishers ISBN 0-7637-1316-3.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çevre bilimi tanımı ve ekolojiden farkı. Değişik bilim adamlarının tanımları. |
2 | Çevre biliminin diğer bilim dallarla olan ilişkisi. Çevre biliminde araştırma metotları: grafikler ve tablolar. |
3 | Çevre bilincinin önemi. Çevre bilimi tarihçesi: eski tarih |
4 | Çevre bilimi tarihçesi: yakın tarih ve günümüz. |
5 | Çevrede önemli kavram ve bileşenler. Bireyden-biyosfere tanımlar. |
6 | Sınıflandırma ve önemi. Tür kavramı ve populasyonlar. |
7 | Ekositem öğeleri ve örnekleri. . |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Populasyon dinamikleri, poulasyonlar ile ilgili araştırma metotları. |
10 | Populasyonların dağılma tipleri, komüniteler, Dafor skalası. |
11 | Yaşam birliktelikleri, Nişler, zonlar (ekoton), Tür çeşitliliği, |
12 | Çeşitlilik indeksi, devirlilik, besin zincileri ve ekolojik piramitler. |
13 | Komünite değişimleri (süksesyonlar) öncü türler ve klimaks. |
14 | Birey ekolojisi (otokoloji), iklim ve canlı dağılımı, hibernasyon ve estivasyon, Yağış ve canlılar. |
15 | Işık, ısı, rüzgar ve canlılar, su ve ekolojik etkileri, Edafik faktörler (toprak ve önemi). |
16 | İnsanlık ve çevre sorunları, dünya modeli, nüfus, enerji,tarımsal sorunlar, çevre kirliliği. |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |