Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik - 2013 HEM3004 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Zorunlu 6 8,00 0 8

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dünya’ da ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, temel sağlık hizmetleri, çocuğun büyüme ve gelişme süreci ve aile dinamiği konularında bilgi vermeyi ve bütüncü çocuk hemşireliği görüşünü ve çocukta sağlık-hastalık kavramları ile çocuk hastalıklarına yönelik hemşirelik yaklaşımlarını kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dersimizin uygulaması çocuk sağlığı ve çocuk hastalıkları olmak üzere iki aşamalı olarak yürütülmektedir. Çocuk sağlığı aşaması, toplum sağlığı merkezlerinde, kreşlerde ve okullarda yürütülmektedir. Çocuk Hastalıkları aşaması ise eğitim araştırma hastaneleri ve üniversite hastanelerinin çocuk kliniklerinde, yenidoğan ve çocuk yoğun bakım ünitelerinde yürütülmektedir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası, Grup tartışması, Ev ödevi, Gözlem-görüşme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bates B. Physical Examination and History Taking, 9th Ed, Lippincott Williams & Wilkins, (2005) Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara (2004) Dağaoğlu T., Görak G. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, (2002) Hockenberry MJ., Wilson D., Wong DL., Barrera P. Wong's Nursing Care of Infants and Children, 7th Ed, Mosby, (2006) Potts NL, Mandleco BL. Pediatric nursing: caring for children and their families, 2nd Ed, Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning, (2007)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilir.
  • Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörlere karşı sağlığı koruyucu ve geliştirici hemşirelik yaklaşımlarını uygular.
  • Öğrenci, çocuğun büyüme gelişme özelliklerine göre hemşirelik bakımı verir.
  • Öğrenci, çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplayabilir.
  • Öğrenci, topladığı verileri analiz ederek hemşirelik tanıları ve kollobratif problemleri oluşturur.
  • Öğrenci, çocuk ve ailenin tanılarına göre hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
  • Öğrenci, çocuğun fonksiyonlarını etkileyen ve sık görülen sağlık problemlerine yönelik hemşirelik bakım planı oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Klinik Uygulama
2 Klinik Uygulama
3 Klinik Uygulama
4 Klinik Uygulama
5 Klinik Uygulama
6 Klinik Uygulama
7 Klinik Uygulama
8 Klinik Uygulama
9 Klinik Uygulama
10 Klinik Uygulama
11 Klinik Uygulama
12 Klinik Uygulama
13 Klinik Uygulama
14 Klinik Uygulama
15 Klinik Uygulama
16 Ders çalışma haftası
17 Yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 5 8 40
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 14 8 112

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7