Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 FTR2007 Egzersiz Fizyolojisi Zorunlu 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, egzersiz sırasında oluşan fizyolojik cevapları ve egzersiz eğitimi ile oluşan adaptasyonları vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler düzenleme ve uyum, aerobik ve anaerobik eğitimin vücut sistemi üzerine etkileri, maksimal aerobik güç, soğuma, solunum sistemi ve egzersizle solunum kontrolü, kas fizyolojisi, kas iskelet sistemi, membran ve kas aksiyon potansiyeli, sinir fizyolojisi, sinaptik geçiş, eksitasyon-inhibisyon nöral kontrolü, omuriliğin motor fonksiyonlar için organizasyonu, enerji sistemi, egzersiz ve hormonal sistem, yaşlanma ve egzersiz, diyabet ve egzersiz, diabets mellitus, obesite ve egzersiz, vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenme etkinlikleri: Derse katılım, bireysel çalışmalar, tartışma, grup çalışması, soru cevap uygulamaları, Öğretme yöntemleri: Yüzyüze, interaktif

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Raven PB, Wasserman DH, Squires WG, Murray TD. Exercises Physiology. An Integrated Approach. Wadsworth Cengage Learning, USA, 2013. Kraemer WJ, Fleck SJ, Deschenes MR. Exercise Physiology. Integrating Theory and Application. Wolters Kluwer health/ Lippincott Williams & Wilkins, Baltimore, 2012. Lamia Pınar. Sinir ve Kas Fizyolojisi Temel Bilgileri. Efil Yayınevi, 2010. McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology. Nutrition, Energy, and Human Performance. Eight Edition. Wolters Kluwer health, 2012.

Dersin Web Sayfası

https://sbf.marmara.edu.tr/bolumler/fizyoterapi-ve-rehabilitasyon-bolumu/ders-icerikleri/

Öğrenme Çıktıları

  • Egzersiz ve egzersizin sistemik etkilerini kavrar ve tanımlar.
  • Egzersiz mekanizmalarını yorumlar ve neden-sonuç açıklayabilir.
  • Egzersiz testlerini uygular ve karşılaştırır.
  • Egzersiz yanıtlarını tartışır.
  • Egzersiz ve fiziksel çevre koşullarını ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 ATP üretme mekanizmaları
2 Kas Fizyolojisi
3 Pulmoner yapı ve fonksiyon, gaz değişimi ve gazların taşınması, eg. sırasında pulmoner ventilasyon
4 Solunumun kontrolü, asit-baz dengesi ve düzenleme mekanizması
5 Kardiyovasküler sistem, kardiyovasküler regülasyon ve integrasyon
6 Kardiyovasküler sistemin fonksiyonel kapasitesi, egzersize uyumu
7 Egzersizde hormonal uyumlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Ara sınav tartışma. Kişisel farklılıklar ve enerji kapasitelerinin ölçülmesi
10 Egzersiz performansı ve çevresel faktörler
11 İstirahatte ve fiziksel aktivitede enerji harcaması
12 Egzersiz sonrası toparlanma
13 Aerobik ve anaerobik güç eğitimi
14 Yaşlanma ve egzersiz
15 Kronik hastalıklar ve egzersiz (Diyabet, Obezite vb)
16 Genel Tekrar
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 1 4
Proje ve Hazırlığı 2 4 8
Ödev ve Hazırlığı 2 2 4
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 2 2
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5