Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Ebelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ebelik - 2013 DB2050 Eleştirel Düşünme Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılamada eleştirel düşünebilme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarını açıklar
  • Bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktivitelerini uygular
  • Düşünme ve hemşirelikte düşünmeyi ilişkilendirir .
  • Problem çözme sürecini uygular
  • Eleştirel düşünmeyi kullanarak bakım ve uygulama yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, derse giriş
2 Düşünme biçimleri: Kavramlar, yargılar, algılar, imgeler
3 Bilgi alanları: Bilim, sanat, din, felsefe/ Eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin ögeleri
4 Dil, söylem, düşünce, kültür alanları
5 Bilgi ögeleri ile öğrenme kategorileri
6 Temellendirme biçimleri: Bilme, inanma, yaşantı, uslamlama
7 Soruların yapısı: Bilimin soruları/Uslamlama çizelgeleri 1. Yalın bir savın ögeleri, mantık çizelgeleri
8 Arasınav
9 Felsefenin soruları/ Düşünme için standartlar: etik düşünme, öğrenmenin önde gelen yöntemi olarak sorgulama
10 Sanat alanının sorunları
11 Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2
12 Bilimsel bir sorunun çözümlenmesi/Uslamlama çizelgeleri 1 - Vaka analizi 1/ Uslamlama çizelgeleri 2 - Vaka analizi 2
13 Bir felsefe sorusunun çözümlenmesi
14 Sıradan düşünmenin sonuçları olarak benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik
15 Uslamlamaları sınıflandırma: uslamlamaları onarma, vaka analizi
16 Çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 1 15
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 5 5
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5