Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 DB2050 Eleştirel Düşünme Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılamada eleştirel düşünebilme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarını açıklar
  • Bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktivitelerini uygular
  • Düşünme ve hemşirelikte düşünmeyi ilişkilendirir .
  • Problem çözme sürecini uygular
  • Eleştirel düşünmeyi kullanarak bakım ve uygulama yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş
2 Düşünme
3 Eleştirel Düşünmeye Giriş
4 Eleştirel Düşünme Süreci
5 İAÖR Modeli
6 Eleştirel Düşünme Standartları
7 Eleştriel Düşünme Becerileri
8 Eleştirel Düşünme Stratejileri
9 Eleştirel Düşünme Stratejileri-Devam
10 Eleştirel Okuma
11 Problem Çözme
12 Klinik Karar Verme
13 Vaka Çalışmaları
14 Dersin Değerlendirilmesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5