Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik - 2013 DB2050 Eleştirel Düşünme Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılamada eleştirel düşünebilme yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerisini geliştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ile sıradan düşünmenin öğeleri, uslamlama çizelgeleri, düşünme için standartlar, bilimsel bir sorunun çözümlenmesi, benmerkezcilik ve toplum-merkezcilik, uslamlamaları sınıflandırma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Anlatım, 2. Soru-Yanıt, 3. Tartışma, 4. Alıştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Browne MN, Keeley SM (2012) Asking the Right Questions A Guide to Critical Thinking, 10th Edition, Pearson, Boston." LeMone P, Burke K, Bauldoff G (2011) Medical Surgical Nursing Critical Thinking in Patient Care, 5th Edition, Perason, Boston. Yıldırım BÖ (2010) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme (Ed. Özsoy AS) Aydın Tuna Matbaacılık, İzmir. Cücelloğlu D (1993) İyi Düşün Doğru Karar Ver, 37. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Düşünme ve eleştirel düşünme kavramlarını açıklar
  • Bilişsel yapılandırıcı eleştirel düşünme aktivitelerini uygular
  • Düşünme ve hemşirelikte düşünmeyi ilişkilendirir .
  • Problem çözme sürecini uygular
  • Eleştirel düşünmeyi kullanarak bakım ve uygulama yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş
2 Düşünme
3 Eleştirel Düşünme Temel Kavramlar
4 Eleştirel Düşünme Süreci
5 Eleştirel Düşünme Becerileri
6 Eleştirel Düşünme Standartları
7 Mantık Kurmanın Bileşenleri
8 Eleştirel Okuma
9 Eleştirel Okuma Etkinliği
10 Problem Çözme
11 Klinik Karar Verme
12 Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik Süreci
13 Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik Süreci
14 Dersin Değerlendirilmesi
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 28 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5