Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Metal Öğretmenliği - Lisans | EGT285 | Gelişim ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Metal Öğretmenliği - Lisans | EGT285 | Gelişim ve Öğrenme | Zorunlu | 3 | 4,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı; bedensel, devinsel ve bilişsel gelişimin öğrenme süreci üzerindeki etkilerinin öğrenme-öğretme sürecinde nasıl kullanılacağının öğretilmesidir.
-
-
Anlatım yöntemi, Soru Cevap Yöntemi
-
Türkçe
Bacanlı, H. Gelişim ve Öğrenme, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006. Deniz, E. Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara, 2007. Topses, G. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006. Yavuzer, Y. Demir, Z. ve Çalışkan, M. Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006. Yeşilyaprak, B. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi,Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Gelişimin tanımı, Gelişimle ilgili kavramlar |
2 | Gelişimin temel ilkeleri, Gelişim aşamaları ve görevleri |
3 | Bedensel gelişim |
4 | Bilişsel gelişim |
5 | Dil gelişimi ve Kişilik gelişimi |
6 | Ahlaki gelişim |
7 | Duygusal gelişim |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Eğitim ve Öğrenme, NLP |
11 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ; refleks, motivasyon, davranış, bellek, uyarıcı, tepki |
12 | Öğrenme kuramları; davranışsal yaklaşım kuramları: Klasik koşullanma |
13 | Davranışsal yaklaşım kuramları: Edimsel koşullanma |
14 | Davranışsal yaklaşım kuramları: Gözlem yoluyla öğrenme |
17 | Ders çalışma haftası |
18 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Arasınav ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Final ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |