Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kamu Yönetimi (Fransızca)-2013-Lisans | PSIR4004 | Géopolitique du Monde Contemporain | Seçmeli | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kamu Yönetimi (Fransızca)-2013-Lisans | PSIR4004 | Géopolitique du Monde Contemporain | Seçmeli | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Jeopolitiğin temel teorik yaklaşımlarının öğretilerek, pratik düzlemde jeopolitik analiz ve mantık yürütebilme tekniklerini kazandırmak.
-
Bu ders, jeopolitiğin tanımlarından yola çıkmakta, jeopolitiğin ana konusu, disiplinlerarası niteliği, milliyetçilik ideolojisi, teori ve stratejiyle ilişkisi, tarihsel gelişimi ve modern jeopolitik kuramları kapsamaktadır. Alman jeopolitiği, kara ve deniz teorilerinin dayandığı anglosakson okul, Fransız jeopolitiği ve 1945 sonrası jeopolitik çıkarımlar anlatılmaktadır. Her teorik dersin sonrasını, bir pratik olarak, farklı temalar çerçevesinde bir jeopolitik analiz takip etmektedir. Bu anlamda jeopolitik analiz yapabilmek için gerekli araçların ve düşünme yöntemlerinin öğretilmesi, jeopolitik analizin çağdaş konularının öğrenimi, dersin içeriğinin bir parçasıdır.
Planlanan öğrenme etkinlikleri, özellikle araştırmaya yönelik ödevler vermek, ve harita üzerinde çalışmak üzerine kuruludur. Öğretme yöntemleri, öğrenciye, düşüncesini ifade edebilmesini tanımak, geçmişe ve geleceğe dönük referanslar vererek, öğrencinin jeopolitik olguları doğru bir şekilde konumlandırmasını sağlamaktır.
Yok
Fransızca
Bilal Karabulut, Strateji Jeostrateji Jeopolitik, Ankara: Platin, 2005.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Jeopolitiğin tanımı, temelleri, metodolojisi |
2 | Alman Jeopolitiği ve Fredrich Ratzel |
3 | Karl Haushofer |
4 | Anglo-sakson ekolü ve A. Mahan |
5 | H. MacKinder |
6 | J. Spykman |
7 | Genel bir değerlendirme |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 1945 sonrası jeopolitik |
10 | Zbigniew Brzezinski |
11 | Samuel P. Huntington |
12 | Yves Lacostes |
13 | Sunum haftası |
14 | Sunum haftası |
15 | Sunum haftası |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |