Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR2056 | Halk Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR2056 | Halk Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
Halk sağlığı ve epidemiyoloji ve tarihi, nüfusun sağlık ve hastalık ölçüleri, özürlülük, işleyiş ve sağlıkta kavramlar ve modeller, ICF uygulaması, rehabilitasyon ve fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkili halk sağlığı uygulamaları, toplum temelli rehabilitasyon, birinci basamak sağlık hizmetleri işlenecektir.
-
Her yaş grubunda sağlıklı ve özürlü kişilerin sağlıklarının korunması ve sürdürülmesinin öneminin kavranması, konu ile ilişkili yöntemlerin incelenmesi ve tartışılmasıdır. Toplum sağlığının korunması ve sürdürülmesindeki temel yaklaşımlar ile toplumsal eğitim programlarında fizyoterapistin rolü ve katılımı incelenecektir. Halk sağlığında fizyoterapistin rolü, yetki ve sorumlulukları halk sağlığında kullanılan analiz ve tarama yöntemleri, çocuk-kadın-yaşlı ve özürlülerde yaralanmaları önlemek için koruyucu fizyoterapi yöntemleri, yaşam kalitesinin arttırılması açısından egzersiz, davranış değiştirme yaklaşımları, ilk yardım, epidemik hastalıklar için fizyoterapi, halk sağlığı hizmetinin verilebileceği alanlar ve topluluklar gibi konular ele alınacaktır.
İnteraktif katılım
Yok
Türkçe
1) Elias M. Oakland T. Rehabilitation and Health Assesment: Applying ICF Guidlines. Springer, 2010. 2) Susan Carr S, Unwin N, Pless-Mullolin T. An Introduction to Public Helath and Epidemiology. McGraw Hill, 2007
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 21. yüzyılda halk sağlığı ve epidemiyoloji ve tarihi/ Kültür, davranış ve sağlık |
2 | Nüfusun sağlık ve hastalık ölçüleri |
3 | Özürlülük, işleyiş ve sağlıkta kavramlar ve modeller |
4 | Çocuk ve genölik için ICF ile rehabilitasyonda gelişimsel ve sağlık değerlendirmesi |
5 | ICF uygulamasında etik değerlendirmeler |
6 | Rehabilitasyon ve sağlık değerlendirmesinde kültür ve çeşitlilik ölçüleri |
7 | Kaynaklar sağlık bilgilerinin kullanımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Risk ölçümü-sağlık problemlerinin sıklığının ölçümü |
10 | Epidemiyolojik çalışma tasarımları |
11 | Sağlık ve hastalık belirleyicileri |
12 | Sağlık tanıtımı- sağlık ihtiyaçları analizi |
13 | Tarama ilkeleri |
14 | Kamu sağlığını değiştirme: Halk sağlığı uygulamaları üzerindeki etkileri |
15 | Uluslararası halk sağlığında küresel işbirliği- globalizasyon ve sağlık |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |