Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Tarih Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih Öğretmenliği - Lisans TAR153 Helen Tarihi Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Hellen Tarihi’nin siyasal, toplumsal ve ekonomik yönlerine bir genel bakış.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Coğrafî Koşullar, Minos Giriti, Miken Helası, “Hellen Ortaçağı” Kavramı, “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: Mikensonrası Aristokratik Hellen Toplumu; Kent Devleti (= Polis), Vatandaşlık ve Ulus, “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: “Büyük Kolonizasyon” Dönemi (İ.ö. 750–550) gibi konular tartışılacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bülent İPLİKÇİOĞLU, Hellen ve Roma Tarihinin Anahatları, İstanbul : Arkeoloji ve Sanat Yayınları 2007.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olur (PÇ: 1, 3, 10)
  • Öğrenci, problem tespit edip çözebilecek bilgi ve donanıma sahip olur (PÇ: 12)
  • Öğrenci, alan ilgili ana kaynakları tanır. (PÇ.10)
  • Mezunlar, Hellen Tarihi’nin çeşitli toplumlarla ilişkilerinde temel belirleyici olan siyasi, idarî ve sosyal hadiseleri analiz edebilirler. (PÇ 4)
  • Mezunlar, öğrendikleri bilgileri araştırmalarında kullanabilir/uygulayabilirler.( PÇ 6)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Coğrafî Koşullar
2 Minos Giriti
3 Miken Hellası
4 “Hellen Ortaçağı” Kavramı
5 “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: Mikensonrası Aristokratik Hellen Toplumu; Kent Devleti (= Polis), Vatandaşlık ve Ulus
6 “Karanlık Yüzyıllar” ve “Arkayik Devir”in Başlangıcı: “Büyük Kolonizasyon” Dönemi (İ.ö. 750–550)
7 Ders çalışma haftası
8 Ara Sınav(lar)
9 “Arkayik” ve “Klasik” Devirler: Arkayik ve Klasik Devirlerde Polis Toplumu ve Anayasası
10 “Arkayik” ve “Klasik” Devirler: Atina’da Toplum ve Anayasa Gelişimi
11 Hellenler’de Devlet Biçimleri
12 Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları
13 Siyasal Gelişmeler: Pers Savaşları’ndan Sonra Hellas ve Atina
14 Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): BÜYÜK İSKENDER; İSKENDER İmparatorluğu’nun Düzenlenmesi
15 "Hellenizm Devri (İ.ö. 336–30): B. İSKENDER’in Generalleri Arasındaki Mücadele ve
16 Sparta’da Anayasa ve Toplum
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 1 8
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 8 1 8
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5