Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM3005 | Hemşirelikte Eğitim İlke ve Uygulamaları | Zorunlu | 5 | 5,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM3005 | Hemşirelikte Eğitim İlke ve Uygulamaları | Zorunlu | 5 | 5,00 | 4 | 4 |
Öğrenciye, hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim becerilerini kazandırır.
-
Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi, Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi, Hemşirenin Eğitimci Rolü, Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimi: Klinik Öğretim, Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi, Sağlık Eğitimi, Hasta ve Yakınlarının Eğitimi, Eğitim süreci
Düz anlatım, grup tartışması, gözlem, görüşme, oyun, rol-oynama, problem çözme, beyin fırtınası, soru-cevap
Yok
Türkçe
Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark. (1999): Sağlık Eğitimi. Erciyes Üniversitesi Matbaası, Kayseri. Barutçugil İ (2002): Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayıncılık, İstanbul Lacroix A., Assal J. P. (2003): Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara. Sönmez V (2001): Program Geliştirmede Öğretmen El kitabı. Arı Yayıncılık, 9. Baskı, Ankara. Young L E., Paterson B L. (2007): Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins,
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi |
2 | Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi |
3 | Hemşirenin Eğitimci Rolü |
4 | Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitimi: Klinik Öğretim |
5 | Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi |
6 | Sağlık Eğitimi |
7 | Hasta ve Yakınlarının Eğitimi |
8 | Ara sınav |
9 | Eğitim Süreci: Gereksinim Belirleme |
10 | Eğitim Süreci: Planlama ve Programlama |
11 | Eğitim Süreci: Planlama ve Programlama |
12 | Eğitim Süreci: Uygulama (Yöntemler) |
13 | Eğitim Süreci: Uygulama (Araçlar) |
14 | Eğitim Süreci: Ölçme ve Değerlendirme |
15 | Eğitim Süreci: Değerlendirme |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 |