Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT2021 | İletişim ve Toplum | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Televizyon ve Sinema - Lisans - 2014 | ILT2021 | İletişim ve Toplum | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
İletişim ve toplum arasındaki etkileşimi farklı iletişim bilimci perspektiflerinden işlemek
-
İletişim, Toplum, Toplum Sözleşmesi, Kitle İletişim Araçları, Kitle Kültürü, Popüler Kültür Söylem, Kültür Endüstrileri, Sosyal Medya, Gösteri ve Gözetim
Araştırma, Tartışma, Yorumlama, Örneklendirme
-
Türkçe
• Erol Mutlu ( 2004) İletişim Sözlüğü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları • Raymond Williams (2006) Anahtar Sözcükler, İstanbul: İletişim Yayınları • Christian Fuchs, Sosyal Medya, • Jean Jacques Rousseau (1941) Toplum Sözleşmesi, çev. Vedat Günyol, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1941 • Mukadder Çakır (2013) Medya ve Modernlik, Parşömen Yayınları, 2013 • Jurgen Habermas (1996) İletişimsel Eylem Kuramı, İstanbul: Kabalcı Yayınları • Erol Mutlu (Derleyen ve Çeviren) (2005) Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Ütopya Yayınları • Ünsal Oskay (1982) Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, AÜ. SBF Yayını, 1982 • Teun Van Dijk (Kasım 2003) Söylem ve İdeoloji, Çok Alanlı Bir Yaklaşım (Derl. Barış Çoban Zeynep Özarslan) Söylem ve İdeoloji - Mitoloji Din İdeoloji (Çev. Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Nurcan Ateş) İstanbul: Su Yayınları • Douglas Kellner (Eylül 2005) Kültür Endüstrileri (Der. Ve Çev. Erol Mutlu) Kitle İletişim Kuramları içinde Ankara: Ütopya Yayınları • John Fiske (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. S. İrvan, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları • Ünsal Oskay (Yılı yok) İletişimin ABC’si, İstanbul: Simavi Yayınları • John Fiske (1999) Popüler Kültürü Anlamak, çev. Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayınları • Nazan Alioğlu ( ) Yeni Medya Sanatı ve Estetiği, İstanbul: Papatya Yayınları • Asa Briggs – Peter Burke (2004) Medyanın Toplumsal Tarihi, çev. İbrahim Şener, İstanbul: İzdüşüm Yayınları • Mehmet Küçük (Derleyen ve Çeviren) (1999) Medya İktidar İdeoloji, Ankara: Ark Yayınları • Serra Sezgin (2019) Türkiye’de Dijital Oyun Endüstrisi, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi SBE Gazetecilik Bölümü • Levent Yaylagül (2016) Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınları. • Douglas Kellner (2010) Medya Gösterisi, çev. Zeynep Paşalı, İstanbul: Açılım Kitap • Peter Golding ve Graham Murdock “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik” Der. Süleyman İrvan, Medya, Kültür, Siyaset, Alp Yayınları, Ankara, 1997 • Mukadder Çakır (2014 ) Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü, Ankara: Ütopya Yayınları • Evgeny Morozov, Çin Kendi Teknolojik Geleceğini Yaratacak, • Yoal Noah Harari, (Eylül 2018) 21. Yüzyıl İçin 21 Ders, çev. Selin Sıral, Kolektif Kitap • Mukadder Çakır (2015) İnternette Gösteri ve Gözetim, Ankara: Ütopya Yayınları • Robert W. Mc Chesney, E. M. Wood, J. B.Foster (2003) Kapitalizm ve Enformasyon Çağı, Epos, 2003. • Douglas Kellner (E.T. 3.02.2012) Kültürel Araştırmalar Ve Sosyal Teori: Eleştirel Bir Müdahale, Çeviren: Ünsal Çığ. Kaynak: http://www.istanbul.edu.tr/4.boyut/index.php?sayfa=oku&id=4 • Haluk Geray ve F.Başaran (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi, Siyasal Yayınevi, 2005. • Mustafa Sönmez (2010) Medya, Kültür, Para ve İstanbul İktidarı, Yordam Kitap • Mukadder Çakır (2009) “Kültür Endüstrisi Kuramında Medya ve Sanat” Der. A. Bilge Gürsoy, Medya İncelemeleri, Es Yayınları, İstanbul: 2009 (Ayrıca M. Çakır, Medya ve Sanat içinde) • Mukadder Çakır (2012) Küresel Bir Kültür Olarak Fast Food, Televizyon İzleyiciliği, Reklamlar ve Obezite Sorunu, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2012, S. 16 ss. 101-119 (Ayrıca Medya ve Modernlik içinde, M. Çakır.) • Mukadder Çakır (2012) Küreselleşmenin Meydan Okuyucu Niteliğine Çocuk Medyasından Bir Örnek: Sünger Bob’la Kutsanan Fast Food Kültürü ve Çalışma Etiği, Change and Challenge (2012) Ed. Murat Erdem, Lois R. Helmbold, vd. Ege Üniversitesi, ss. 299-311 • M. Horkheimer - T. Adorno (1995) Aydınlanmanın Diyalektiği, (2 cilt) Kabalcı Yayınları • Theodor Adorno (2007) Kültür Endüstrisi, İstanbul: İletişim Yayınları • Robert W. McChesney (2006) Medyanın Sorunu, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2006 • David Morley - Kevin Robins (2011) Kimlik Mekânları, Küresel Medya- Elektronik Ortamlar ve Kültürel Sınırlar, Çev. Emrehan Zeybekoğlu, Ayrıntı Yayınları, İstanbul - Melek Ekinci (2020) Dijital Emek ve Yabancılaşma, İstanbul: Urzeni Yayınları • Raşit Kaya (2009) İktidar Yumağı, Medya Sermaye Devlet, Ankara: İmge Kitabevi, • Stuart Hall, "Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etniklik" Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi içinde • Stuart Hall “İdeoloji ve İletişim Kuramı” (101-126) Derl. Süleyman İrvan, Medya Kültür, Siyaset içinde Alp Yay., Ankara, 1997 • Stuart Hall, “Kültür, Medya ve İdeolojik Etki” (199-243) Der. ve Çev. Mehmet Küçük, Medya, İktidar, İdeoloji, Ark Yay.Ankara, 1999 • Mukadder Çakır, Medya ve Modernlik, Parşömen Yayınları, 2013 • Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. Ütopya Yayınevi, 2003. • Edward S. Herman – Noam Chomsky, Rızanın İmalatı, Kitle Medyasının Ekonomi Politiği, bgst Yayınları, 2012 • Manuel Castells, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay., 2008 • Ayşe Buğra, “Uluslararası Bilgi Toplumunda Bilginin Ekonomi Politiği”. Bilgi Toplumuna Geçiş: Sorunsallar/Görüşler, Yorumlar/Eleştiriler ve Tartışmalar. İlhan Tekeli vd. (der.) içinde. 85-98. TÜBA Yayınları, 2002. • Milton Mueller, “Why Communications Policy Is Passing ‘Mass Communication’ by: Political Economy as the Missing Link”. Critical Studies in Mass Communication. 12 (4). 459-473, 1995. • Haluk Geray, “Network Policy Formation Between Idealist and Strategic Models: a Political Economy Perspective from Turkey”. Telecommunications Policy. 23 (6). 465-518, 1999. • James Curan “Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme” (181-261) Der. Süleyman İrvan, Medya Kültür, Siyaset, Alp Yayınları, Ankara, 1997 • Ünsal Oskay, “Popüler Kültürün Toplumsal Ortamı ve İdeolojik İşlevleri Üzerine” (237-272) Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım, YKY, İstanbul, 1998 • F. Başaran, İletişim Teknolojileri, Toplumsal Gelişme, Yayılmanın Ekonomi Politiği, Ütopya Yayınları, Ankara, 2010 • Raymond Williams, Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim, Dost, 1990. • Nick Stevenson, Medya Kültürleri, Sosyal Teori ve Kitle İletişimi “Yeni Medya ve Enformasyon Toplumu”, Çev. Göze Orhon – Barış E. Aksoy, Ütopya Yay., Ankara, 2008 • Dan Schiller, Digital Capitalism. MIT Press, 1999. • Burak Özçetin (2019) Kitle İletişim Kuramları, İstanbul: İletişim Yayınları • Christian Fuchs (2015) Dijital Emek ve Karl Marx, Nota Bene Yayınları • Hakan Ergül, Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi, İletişim Yayınları, 2000. • John Tomlinson, Kültürel Emperyalizm, Ayrıntı, 1999. • John O’Neil, Piyasa: Etik Bilgi ve Politika, Ayrıntı, 2001. • Robert E. Babe, Communication and the Transformation of Economics, Westview Press, 1995. • Daniel C. Hallin, “Eleştirel Kuram Perspektifinden Amerikan Haber Medyası” (291-319) Der. Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları, Ütopya Yayınları, Ankara: 2005 • Janet Wasko, Hollywood in the Information Age: Beyond the Silver Screen, University of Texas Press, 1995 • Janet Wasko, How Hollywood Works, Sage, 2003 • Rogers, E. M. (1994). A History of Communication Study: A Biographical Approach. New York: The Free Press • Nicholas Garnham, Emancipation, the media, and modernity : arguments about the media and social theory, OUP, 2000. • Paschal Preston, Reshaping Communications: Technology, Information and Social Change. SAGE Publications, 2001. • Louis Althusser, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, • Kadife Karanlık I (McLuhan, Foucault, Chomsky, Baudrillard, Postman, Lacan, Zizek) Derleme. Hazırlayanlar: Nurdoğan Rigel, Gül Batuş, Güleda Yücedoğan, Barış Çoban, Su Yayınları, İstanbul 2003 • Kadife Karanlık II, Der. G. Batuş, F. Alver, B. Arık, B. Çoban, Ü. Çığ, Su Yayınları, İstanbul, 2006 • Anthony Giddens, Toplumun Kuruluşu. Bilim ve Sanat. 1999. • Arthur Kroker, “Technological Realism: Harold Innis’ Empire of Communications”. Technology and Canadian Mind: Innis/McLuhan/Grant içinde. 87-124. New World Perspective, 2001. • Modernite Versus Postmodernite, Derleyen: Mehmet Küçük, Vadi Yayınları, 1994. • Bülent Çaplı, Televizyon ve Siyasal Sistem, İmge Kitabevi, Ankara, 2001 •
----
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Toplum, Toplumsallaşma, Toplum Sözleşmesi |
2 | İletişim, Kitle İletişimi ve Kitle İletişim Araçları |
3 | İletişim, Teknoloji ve Toplum İlişkisi |
4 | Kitle Kültürü ve Popüler Kültür Tartışmaları |
5 | Yerel ve Küresel Kültürler |
6 | Medya ve Modernlik |
7 | Söylem ve İdeoloji |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kültür Endüstrileri |
10 | Yeni Medyada Sanat |
11 | Sosyal Medya, Dijital Emek ve Yabancılaşma |
12 | Dijital Oyun Endüstrisi |
13 | Morozov'da Teknolojinin Geleceği |
14 | İletişimde Gösteri ve Gözetim |
15 | Harari ve 21. yüzyıl için 21 ders |
16 | Final sınavı |
17 | Bütünleme Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 44 | 44 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |