Marmara University
Marmara University Lifelong Learning Programme

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - 2015 MRK3082 Integrated Marketing Communication Zorunlu 3 3,00

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Integrated Marketing Communication Course is designed to provide both engineering students or non-engineering students with a basic understanding of how and why smart marketers are making efforts to integrate different types of communication (traditional media, digital media, social media and event marketing). The course will basically give a solid background to enable engineering students to promote their products/brands and services in the future

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Traditional Media, Digital Media, Social Media( Facebook, Twitter, Instagram..vb.), Consumer Segmentation, Advertising and Promotion, Event Marketing, PR Management, IMC Budgeting, Media ROI, Shoppper Marketing

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Belch, George E. and Michael A. Belch (2000), Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 5th Ed. Boston: Irwin McGraw-Hill. (Or 6th Ed.)

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Öğretim Üyesi BÜLENT EKİCİ
Ofis/Oda No
Telefon
E-Posta
Web
Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Demonstrate a thorough basic knowledge of workings and expectations of the Integrated Marketing Communication (IMC)
  • Identify how market research, segmentation, branding and positioning relate to the process of creating and placing successful advertising and promotions
  • Explain and learn how effective creative media strategies are developed and implemented
  • Construct a targeted media plan, taking into account the advantages and disadvantages of each media medium
  • Define how social/digital/interactive media can be used to market a brand

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Integrated Marketing Communication Orientation Week
2 Introduction to Integrated Marketing Communication
3 IMC; Foundation, Key Principles and Creative/Media Agencies
4 Media Consumer Segmentation and Targeting
5 The Creative Message: Strategy and Execution
6 Traditional Media in IMC
7 Traditional Media in IMC
8 Ara Sınav Haftası
9 Digital Media and Digital Wonderland
10 Digital Media and Digital Wonderland
11 Salesand Promotion
12 Integrated Marketing Communication Planning
13 Integrated Marketing Communication Planning and ROI calculation
14 Guest Speaker
15 Project Presentations
16 Project Presentations
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Sunum ve Hazırlığı 1 15 15
Arasınav ve Hazırlığı 2 15 30
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi