Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4044 | Intern: Aile Planlaması | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4044 | Intern: Aile Planlaması | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Bu programın amacı hemşirelik öğrencilerine Aile planlaması hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
-
Dersin içeriğinde nüfus politikaları, üreme sağlığı ve aile planlaması kavramlarının çıkışı, kadın ve erkek üreme organlarının anatomi ve fizyolojisi, aile planlaması yöntemleri özel durumlarda aile planlaması gibi konuları içerir.
Takrir, öğrenci sunumları, vaka tartışmaları, demostrasyon, video izletimi,
Haftada 24 st.
Türkçe
'1.Aile Planlaması Danışmanlığı, Katılımcı Kitabı, TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, 2005. 2.Aile planlaması danışmanlığı. Sağlık Bakanlığı AÇS ve AP Genel Müdürlüğü, Ankara, 2007. 3.Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 2003. 4.Ulusal AP Hizmet Rehberi I-II.T.C. Sağlık Bakanlığı AÇS ve AP Genel Müdürlüğü, Ankara, 2000.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkiye’de ve Dünyada Nüfus Politikaları. Doğurganlığı ve doğurganlık bilincini etkileyen faktörler? Aile planlaması ve yararları nelerdir? Yöntem kullanımı ve isteğe bağlı düşüklerle ilgili ülkemizdeki yasa ve yönetmelikler. |
2 | Türkiye’nin nüfus yapısı, Türkiye’nin demografik dönüşümü, TNSA 2013 sonuçlarının yorumlanması. |
3 | 'Aile planlaması hemşiresinin görevleri. Aile planlamasında danışmanlık ve iletişim. Aile planlaması kliniğine başvuran hastanın değerlendirilmesi. |
4 | 'Kadın ve erkek anatomi ve fizyolojisi |
5 | 'Hormonal kontraseptifler (Oral kontraseptifler) |
6 | 'Hormonal kontraseptifler (Enjekte edilen kontraseptifler, deri altı implantlar) |
7 | RİA ve danışmanlık |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | 'Bariyer yöntemler ve danışmanlık. |
10 | 'Gönüllü cerrahi sterilizasyon ve danışmanlık. |
11 | Doğal ve geleneksel yöntemler ve danışmanlık. |
12 | 'Doğum sonrası AP kullanımı, Düşük ve kürtaj sonrası AP kullanımı, Diyabetiklerde AP kullanımı. |
13 | 'Kalp hastalığı olanlarda AP kullanımı, Pre-menopozal dönemde AP Kullanımı, Göçmenlerde ve engellilerde AP danışmanlığı. |
14 | 'Kadınlar için geliştirilen kontraseptif yöntemler, Erkekler için geliştirilen kontraseptif yöntemler. |
15 | Dersin değerlendirilmesi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 33 | 14 | 462 |
Ödev ve Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 15 | 60 |
Rapor ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Arasınav ve Hazırlığı | 3 | 8 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |