Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4072 | Intern: Çocuk Ruh Sağlığı Hemşireliği | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4072 | Intern: Çocuk Ruh Sağlığı Hemşireliği | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Çocuk ruh sağlığı kavramları, çocuğun ruhsal gelişimi ve değerlendirilmesi, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen bozukluklar, özelleşmiş tedaviler ve hemşirelik bakımı konusunda bilgi ve beceriler kazandırmak.
-
Çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilmesi ve tanılama süreci, • Ana baba tutumları, • Çocuk ve aileye yaklaşımda terapötik-nonterapötik iletişim yöntemleri, • Çocuk psikiyatri hemşiresinin rolleri, sorumlulukları, görev alanları, • Psikoseksüel gelişim kuramı, • Psikososyal gelişim kuramı, • Bilişsel gelişim kuramı, • Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta yaygın gelişimsel bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta dikkat eksikliği ve • Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, • Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı, Hiperaktivite bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı • Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri.
anlatım,tartışma, vaka sunumu
Var
Türkçe
Çocuk, Genç Ana-Babalar, Aysel Ekşi, Ankara,1990 Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Ertuğrul Köroğlu, Ankara, 1998. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Orhan Öztürk,Ankara, 1994. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretim (Yazar:Besti Üstün, Ebru Akgün, Neslihan Partlak İzmir,2005) Interpersonal Relationships, Elizabeth Arnold, Kathleen Underman Boggs, USA,1999. 6.Süreli yayınlar
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Çocuğun ruhsal durumunun değerlendirilmesi ve tanılama süreci |
2 | Ana baba tutumları |
3 | Çocuk ve aileye yaklaşımda terapötik-nonterapötik iletişim yöntemleri |
4 | Çocuk psikiyatri hemşiresinin rolleri, sorumlulukları, görev alanları |
5 | Psikoseksüel gelişim kuramı |
6 | Psikoseksüel gelişim kuramı |
7 | Bilişsel gelişim kuramı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çocuklukta Özel Eğitim Gerektiren Durumlar ve Bütüncül Bakım |
10 | Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
11 | Çocuklukta yaygın gelişimsel bozukluklar ve hemşirelik yaklaşımı |
12 | Çocuklukta dikkat eksikliği ve Çocuklukta iletişim bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
13 | Hiperaktivite bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı |
14 | • Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. |
15 | Çocuk ruh sağlığı bozukluklarında tedavi yöntemleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 30 | 5 | 150 |
Proje ve Hazırlığı | 34 | 5 | 170 |
Ödev ve Hazırlığı | 35 | 5 | 175 |
Sunum ve Hazırlığı | 35 | 5 | 175 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |