Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4074 | Intern: Engelli Sağlığı Hemşireliği | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4074 | Intern: Engelli Sağlığı Hemşireliği | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Engelli sağlığı hemşireliği konusunda bilgi sahibi olarak engelliğin getirmiş olduğu fiziksel ve pskio-sosyal problemleri tanılayarak hemşirelik girişimleri ile çözümlenebilecek uygulamaları planlamak ve değerlendirebilmektir.
-
Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Sosyal model ve tıbbı modelin farklarını açıklayabilmesi, Halk Sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygun hemşirelik girişimlerini yapabilmesi Engelli bireylerin en sık karşılaştıkları akut ve kronik sağlık problemlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi, Okul sağlık taramalarına katılması veya planlaması Sağlığı geliştirme programlarını modeller çerçevesinde tartışması İhtiyaçlar doğrultusunda sağlığı geliştirme programı planlaması, uygulaması ve değerlendirmesi
Düz Anlatım Soru cevap Tartışma Makale okuma
yok
Türkçe
Erci B. Halk Sağlığı hemşireliği. Nobel tıp kitapevi. 2016
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özürlülüğün tanımı, Görme engellilik kavramı, Türkiye’de ve Dünya’da engellilik durumu. Toplum engelliği nasıl algılıyor? |
2 | Halk sağlığı hemşiresinin rol ve yeterlilikleri Okul sağlığı hemşiresinin rol ve yeterlilikleri Halk sağlığı hemşiresinin görme engelli bireye yönelik rol ve yeterlilikleri nelerdir? |
3 | Yasalarda özürlüler ve politikalar. Görme engelli okul çocuğunun özellikleri, özürlü okul çocuğunun sağlık gereksinimleri nelerdir? |
4 | Engelli bireye verilen sağlık eğitiminin özellikleri nasıl olmalıdır? |
5 | Okul çevresi ve okul güvenliği |
6 | Özürlü okul çocuğunun en sık karşılaştığı akut sağlık sorunları, acil sağlık problemleri ve hemşirelik girişimleri(uygulayıcı video izlemi) (bakım planı şeklinde) |
7 | Okuldaki özürlü çocuklarda en sık karşılan kronik sorunlar ve okul hemşiresinin girişimleri(bakım planı şeklinde) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Engelli bireyler ve ailelerinin yaşadığı güçlükler ve baş etme yolları |
10 | Görme engelli birey, bakım vericileri, öğretmenlere yönelik Sağlığı geliştirme programı |
11 | Sağlığı Geliştirme Programı (Kütüphane) |
12 | Sağlığı Geliştirme Programı |
13 | Yoksulluk ve özürlülük |
14 | Engellilere yönelik istismar ve ayrımcılık |
15 | Ünlü ve başarılı engelliler ve kariyer, görme engelliler için özel kurulmuş mekanlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 28 | 392 |
Ödev ve Hazırlığı | 11 | 22 | 242 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |