Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik - 2013 HEM4074 Intern: Engelli Sağlığı Hemşireliği Zorunlu 8 28,00 2 24

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Engelli sağlığı hemşireliği konusunda bilgi sahibi olarak engelliğin getirmiş olduğu fiziksel ve pskio-sosyal problemleri tanılayarak hemşirelik girişimleri ile çözümlenebilecek uygulamaları planlamak ve değerlendirebilmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Sosyal model ve tıbbı modelin farklarını açıklayabilmesi, Halk Sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygun hemşirelik girişimlerini yapabilmesi Engelli bireylerin en sık karşılaştıkları akut ve kronik sağlık problemlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi, Okul sağlık taramalarına katılması veya planlaması Sağlığı geliştirme programlarını modeller çerçevesinde tartışması İhtiyaçlar doğrultusunda sağlığı geliştirme programı planlaması, uygulaması ve değerlendirmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz Anlatım Soru cevap Tartışma Makale okuma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erci B. Halk Sağlığı hemşireliği. Nobel tıp kitapevi. 2016

Dersin Web Sayfası

yok

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri - Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri KAMER GÜR
Ofis/Oda No - Ofis/Oda No
Telefon - Telefon
E - Posta - E - Posta
Web - Web
Öğrenci Görüşme Saatleri - Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi Engellilik, özürlülük ve sakatlık kavramlarını tartışabilmesi
  • Sosyal model ve tıbbı modelin farklarını açıklayabilmesi, Kanıta Dayalı Uygulamaları Bilir Kanıta Dayalı Uygulamaları Bilir
  • Engelli bireylerin en sık karşılaştıkları akut ve kronik sağlık problemlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygulayabilmesi,
  • Okul sağlık taramalarına katılması veya planlaması
  • İhtiyaçlar doğrultusunda sağlığı geliştirme programı planlaması, uygulaması ve değerlendirmesi Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamarını okuya bilir Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamarını okuya bilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özürlülüğün tanımı, Görme engellilik kavramı, Türkiye’de ve Dünya’da engellilik durumu. Toplum engelliği nasıl algılıyor?
2 Halk sağlığı hemşiresinin rol ve yeterlilikleri Okul sağlığı hemşiresinin rol ve yeterlilikleri Halk sağlığı hemşiresinin görme engelli bireye yönelik rol ve yeterlilikleri nelerdir?
3 Yasalarda özürlüler ve politikalar. Görme engelli okul çocuğunun özellikleri, özürlü okul çocuğunun sağlık gereksinimleri nelerdir?
4 Engelli bireye verilen sağlık eğitiminin özellikleri nasıl olmalıdır?
5 Okul çevresi ve okul güvenliği
6 Özürlü okul çocuğunun en sık karşılaştığı akut sağlık sorunları, acil sağlık problemleri ve hemşirelik girişimleri(uygulayıcı video izlemi) (bakım planı şeklinde)
7 Okuldaki özürlü çocuklarda en sık karşılan kronik sorunlar ve okul hemşiresinin girişimleri(bakım planı şeklinde)
8 Ara Sınav Haftası
9 Engelli bireyler ve ailelerinin yaşadığı güçlükler ve baş etme yolları
10 Görme engelli birey, bakım vericileri, öğretmenlere yönelik Sağlığı geliştirme programı
11 Sağlığı Geliştirme Programı (Kütüphane)
12 Sağlığı Geliştirme Programı
13 Yoksulluk ve özürlülük
14 Engellilere yönelik istismar ve ayrımcılık
15 Ünlü ve başarılı engelliler ve kariyer, görme engelliler için özel kurulmuş mekanlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 28 392
Ödev ve Hazırlığı 11 22 242
Sunum ve Hazırlığı 2 20 40
Araştırma ve Hazırlığı 3 6 18
Arasınav ve Hazırlığı 1 1 1
Final ve Hazırlığı 1 1 1

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi