Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4088 | Intern: Özel Birimlerin Yönetimi | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM4088 | Intern: Özel Birimlerin Yönetimi | Zorunlu | 8 | 28,00 | 2 | 24 |
Öğrenciye özel birimlerin yönetimi ve organizasyonu konusunda bilgi, beceri ve yetkinlikler kazandırmaktır.
-
Özel birimlerin tasarlanması, örgütlenmesi ve işleyişi, yoğun bakım hemşiresinin görev tanımı, Çalışanlarının görev, yetki ve sorumlulukları, acil ekip organizasyonu ve koordinasyonu, iş gücü planlaması, aile merkezli bakım, iletişim yönetimi, sorun çözme ve karar verme, zaman yönetimi, toplam kalite yönetimi, etik ikilemler, stres ve tükenmişlik, kariyer yönetimi ve sertifikalandırma risk yönetimi.
sözlü ve görsel anlatım, soru cevap yöntemi, beyin fırtınası, grup çalışması, proje sunumu
Var Haftada 24 saat
Türkçe
KAYNAKLAR 1. Ake G., Ayres MS., Holbrook PR., Shoemaker WC., (2000) Textbook of Critical Care. 4 th Ed. W.B. Saunders Company, Philadelphia. 2. Bucher L., Melander S. (1999) Critical Care Nursing. W.B. Saunders Company, Philadelphia. 3. Chulay M., Burns SM. (2006) AACN Essentials of Critical Care Nursing. Mc.Graw Hill,Chicago. 4. Hall JB., Schmidt GA., Wood LH. (1998) Principles of Critical Care. 2 nd. Ed., Mc.Graw Hill Comp.Inc., New-York. 5. Urden L., Stacy KM. (2000) Priorities in Critical Care Nursing. 3rd Ed., Mosby Company, Philadelphia. 6. Perrin OK.(2009) Understanding the Essentials of Critical Care Nursing. Pearson Prentice Hall, London.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amaç ve hedeflerin açıklanması |
2 | Özel birimlerin tasarlanması, örgütlenmesi ve işleyişi 2. Özel birimlerin tasarlanması, örgütlenmesi ve işleyişi |
3 | Çalışanlarının görev, yetki ve sorumlukları (iş analizi, iş tanımı) |
4 | Multidisipliner ekibin organizasyonu ve koordinasyonu, acil ekip |
5 | İnsan kaynakları planlaması |
6 | Aile merkezli bakım (sinerji modeli) |
7 | İletişim sistemleri ve yönetimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sorun çözme ve karar verme |
10 | Toplam kalite yönetimi ve hasta memnuniyeti |
11 | Zaman yönetimi |
12 | Etik ikilemler |
13 | Çalışanlarda stres- tükenme ve iş doyumu |
14 | Kariyer yönetimi ve geliştirme ve sertifikalandırma |
15 | Risk yönetimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 36 | 108 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 24 | 72 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 14 | 24 | 336 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |