Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Sosyoloji (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sosyoloji (İngilizce) - Lisans - 2014 PSYC1001 Introduction to Psychology Zorunlu 1 6,00 4 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenciyi psikolojinin tarihi, yöntemleri ve başlıca kuramsal yaklaşımları ile temel konu ve kavramları hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Psikolojinin tarihi ve başlıca kuramsal yaklaşımlar Araştırma yöntemleri Psikologların çalışma alanları Davranışın biyolojik temelleri (sinir sistemi; duyum ve algı) Öğrenme ve hafıza Biliş (düşünce, dil, zeka) Motivasyon ve emosyon Gelişim sağlık ve hastalık Kişilik, psikopatoloji, psikoterapi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğretim üyesinin sunumları (teknolojik olanakların teminine bağlı olarak ders kitabı yazarının hazırlamış olduğu powerpoint sunumlar ve/ya da öğretim üyesinin hazırlamış olduğu saydamlarla desteklenir) Sınıf tartışmaları

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Feldman, R.S. (2011) Essentials of Understanding Psychology, 9. baskı, New York: McGraw-Hill.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci psikolojinin temel alt dallarını sıralar ve açıklar
  • Öğrenci psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini sıralar ve açıklar
  • Öğrenci psikolojinin temel kuramsal çatışmalarını sıralar, açıklar ve tartışır
  • Öğrenci psikolojideki belli başlı kuramsal yaklaşımları açıklar, karşılaştırır ve tartışır
  • Öğrenci genel psikolojinin başlıca konularını sıralar, tanımlar, açıklar ve tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Psikolojinin kapsamı ve başlıca konuları 1 Disiplinin kısa tarihçesi Psikolojinin önemli tartışma konuları
2 Psikolojinin kapsamı ve başlıca konuları 2 Başlıca kuramsal yaklaşımlar Psikologlar nerelerde çalışır/ne işler yaparlar? Meslek etikleri
3 Psikolojinin bilimsel temelleri Araştırma yöntemleri Araştırma etiği
4 Sinir hücresi Sinir sistemi Beyin
5 Duyu ve algı Duyu organları ve süreçleri Algılama süreci
6 Öğrenme Klasik koşullanma Edimsel koşullanma Sosyal ve bilişsel yaklaşımlar
7 Hafıza Hafızanın temel yapıları Hatırlama ve unutma
8 Yarıyıl sınavı
9 Bilişsel süreçler Düşünce, mantık, problem çözme Dil Zeka Zeka ölçümü
10 Motivasyon ve emosyon Motivasyon süreçleri Motivasyon kuramları Emosyon süreçleri Emosyon kuramları
11 İnsanın gelişimi Doğum öncesi gelişim Bebeklik ve çocukluk Ergenlik Yetişkinlik ve yaşlılık
12 Kişilik Sosyalleşme ve kişilik gelişimi Kuramsal yaklaşımlar Kişilik değerlendirme yöntemleri
13 Anormal davranış 1 Geçmişte ve günümüzde anormal davranışa bakış Kuramsal yaklaşımlar Anormal davranışın sağaltımı Psikoterapi
14 Anormal davranış 2 Ruhsal rahatsızlıklar (başlıca kategoriler) Kişilik bozuklukları Gelişimsel bozukluklar
15 Sağlık ve hastalık Sağlık ve hastalık davranışları Sağlığın geliştirilmesi Stres ve hastalık Psikosomatik rahatsızlıklar
16 Çalışma haftası
17 dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 3 48
Arasınav ve Hazırlığı 41 1 41
Final ve Hazırlığı 61 1 61

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5