Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyoloji (İngilizce) - Lisans - 2014 | PSYC1001 | Introduction to Psychology | Zorunlu | 1 | 6,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyoloji (İngilizce) - Lisans - 2014 | PSYC1001 | Introduction to Psychology | Zorunlu | 1 | 6,00 | 4 | 0 |
Bu dersin amacı öğrenciyi psikolojinin tarihi, yöntemleri ve başlıca kuramsal yaklaşımları ile temel konu ve kavramları hakkında bilgilendirmektir.
-
Psikolojinin tarihi ve başlıca kuramsal yaklaşımlar Araştırma yöntemleri Psikologların çalışma alanları Davranışın biyolojik temelleri (sinir sistemi; duyum ve algı) Öğrenme ve hafıza Biliş (düşünce, dil, zeka) Motivasyon ve emosyon Gelişim sağlık ve hastalık Kişilik, psikopatoloji, psikoterapi
Öğretim üyesinin sunumları (teknolojik olanakların teminine bağlı olarak ders kitabı yazarının hazırlamış olduğu powerpoint sunumlar ve/ya da öğretim üyesinin hazırlamış olduğu saydamlarla desteklenir) Sınıf tartışmaları
Yok
İngilizce
Feldman, R.S. (2011) Essentials of Understanding Psychology, 9. baskı, New York: McGraw-Hill.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Psikolojinin kapsamı ve başlıca konuları 1 Disiplinin kısa tarihçesi Psikolojinin önemli tartışma konuları |
2 | Psikolojinin kapsamı ve başlıca konuları 2 Başlıca kuramsal yaklaşımlar Psikologlar nerelerde çalışır/ne işler yaparlar? Meslek etikleri |
3 | Psikolojinin bilimsel temelleri Araştırma yöntemleri Araştırma etiği |
4 | Sinir hücresi Sinir sistemi Beyin |
5 | Duyu ve algı Duyu organları ve süreçleri Algılama süreci |
6 | Öğrenme Klasik koşullanma Edimsel koşullanma Sosyal ve bilişsel yaklaşımlar |
7 | Hafıza Hafızanın temel yapıları Hatırlama ve unutma |
8 | Yarıyıl sınavı |
9 | Bilişsel süreçler Düşünce, mantık, problem çözme Dil Zeka Zeka ölçümü |
10 | Motivasyon ve emosyon Motivasyon süreçleri Motivasyon kuramları Emosyon süreçleri Emosyon kuramları |
11 | İnsanın gelişimi Doğum öncesi gelişim Bebeklik ve çocukluk Ergenlik Yetişkinlik ve yaşlılık |
12 | Kişilik Sosyalleşme ve kişilik gelişimi Kuramsal yaklaşımlar Kişilik değerlendirme yöntemleri |
13 | Anormal davranış 1 Geçmişte ve günümüzde anormal davranışa bakış Kuramsal yaklaşımlar Anormal davranışın sağaltımı Psikoterapi |
14 | Anormal davranış 2 Ruhsal rahatsızlıklar (başlıca kategoriler) Kişilik bozuklukları Gelişimsel bozukluklar |
15 | Sağlık ve hastalık Sağlık ve hastalık davranışları Sağlığın geliştirilmesi Stres ve hastalık Psikosomatik rahatsızlıklar |
16 | Çalışma haftası |
17 | dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Arasınav ve Hazırlığı | 41 | 1 | 41 |
Final ve Hazırlığı | 61 | 1 | 61 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ5 |