Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2015 -Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - Anadal | IE4087 | Introduction to Total Quality Management | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2015 -Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - Anadal | IE4087 | Introduction to Total Quality Management | Zorunlu | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı Endüstri Mühendisliği öğrencilerini mühendislik kariyerlerinde kullanabilecekleri Toplam Kalite Yönetimi temel kavram, ilke, araç ve yöntemleriyle tanıştırmaktır.
-
Kaliteye Giriş Toplam Kalite Yönetiminin Temelleri ve Ilkeleri Kalite Yönetimine Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Etkinlik Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati, Müşterinin Elde Tutulması Çalışanların Yetkelendirilmesi Liderlik ve Değişim Ekip Oluşturma ve Ekip Çalışması Etkin İletişim; Eğitim ve Öğretim İstatistiksel Süreç Kontrolüne Giriş ve Süreç Yeterlilik Analizi Nicel Kontrol Grafikleri ve Süreç Yeterliliği Nitel Kontrol Grafikleri Kalite Kontrolü ve Kalite İyileştirmede Kullanılan Diğer Araç ve Yöntemler İleri Kalite Konularının Kısa Özeti
Ders Notları, Powerpoint Sunumları, Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları, Proje
Yok
İngilizce
1. Goetsch, D.L. and Davis, S. Quality Management for Organizational Excellence Introduction to Total Quality, Seventh Edition, Pearson, Boston, 2013. 2. Montgomery, D.C. Statistical Quality Control: A Modern Introduction, Sixth Edition, IS Version, John Wiley & Sons, Inc., 2009. 3. Montgomery, D.C., Jennings, C.L. and Pfund, M.E. Managing, Controlling, and Improving Quality, John Wiley & Sons, Inc., 2011. 4. Summers, D.C.S. Quality Management Creating and Sustaining Organizational Effectiveness, Second Edition, Pearson, New Jersey, 2009. 5. Summers, D.C.S. Quality, Fifth Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2010.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kaliteye Giriş (1.1, 2.1, 3.1, 5.1, 5.2) |
2 | Toplam Kalite Yönetiminin Temelleri ve Ilkeleri (1.1, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 5.3) |
3 | Kalite Yönetimine Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Etkinlik (1.1, 4.2, 4.3) |
4 | Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati; Müşterinin Elde Tutulması (1.7, 4.4) |
5 | Çalışanların Yetkelendirilmesi (1.8, 4.7) |
6 | Liderlik ve Değişim (1.9, 4.5, 4.7) |
7 | Ekip Oluşturma ve Ekip Çalışması (1.10) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Etkin İletişim; Eğitim ve Öğretim (1.11 & 1.12) |
10 | İstatistiksel Süreç Kontrolüne Giriş ve Süreç Yeterlilik Analizi (2.5, 3.3, 1.18) |
11 | Nicel Kontrol Grafikleri ve Süreç Yeterliliği (2.6, 3.5, 5.5 & 2.8, 3.5, 5.6) |
12 | Nitel Kontrol Grafikleri (2.7, 3.6, 5.9) |
13 | Kalite Kontrolü ve Kalite İyileştirmede Kullanılan Diğer Araç ve Yöntemler (1.15, 2.3, 3.3, 4.13) |
14 | İleri Kalite Konularının Kısa Özeti (5.11, 4.12, 1.17, 1.19, 1.21) |
15 | Proje Sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |