Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR2059 | İşitme - Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR2059 | İşitme - Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
İşitme ve konuşmanın anatomisi, mekaniği ve patolojilerinin öğretilmesi, oral motor fonksiyonların limitasyonları ve yetersizliklerinin kavranması, bu fonksiyonların değerlendirilme becerisinin kazandırılması, oral motor eğitime ilişkin fizyoterapi yöntemlerinin kavranması ve tartışılmasıdır. Oro-motor fonksiyon yetersizliklerinin değerlendirilmesi ve oral motor yapıların fonksiyonlarının geliştirilmesine yönelik fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları incelenecektir.
-
Artikülasyon ve fonoloji, oral-motor dikkat, fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları, işitme bozukluğu, gelişimsel sözel dispraksi, fonolojik bozukluklar, dil bozuklukları müdahelesi, afazisi, dizartrisi ve konuşma apraksisi, ses ve laringeal konuşma için müdahale, tedavi, davranış değiştirme, anahtar öğretme stratejileri, oturum tasarımı, temel eğitim protokolü, görev sırası, terapi dinamikleri, grup terapisi ve eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri konuları işlenecektir.
Derse katılım, bireysel çalışmalar Yüzyüze, interaktif
Yok
Türkçe
Feit D. The Guide to Speech and Language Problems. McGraw Hill, 2007. Roth FP. Treatment Resource Manual for Speech-Language Pathology. Thomson Learning Inc, 2001.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Artikülasyon ve fonoloji için müdahele |
2 | Oral-motor dikkat |
3 | Fonksiyonel ve organik artikülasyon bozuklukları |
4 | İşitme bozukluğu |
5 | Gelişimsel sözel dispraksi |
6 | Fonolojik bozukluklar |
7 | Dil bozuklukları müdahelesi |
8 | Ara sınav |
9 | Yetişkin afazisi, dizartrisi ve konuşma apraksi için müdahale |
10 | Ses ve alaringeal konuşma için müdahale |
11 | Tedavi hedefleri seçimi/ Tedavi hedeflerinin sıralama/ Tedavinin sona ermesi |
12 | Davranış değiştirme/ Anahtar öğretme stratejileri/ Oturum tasarımı |
13 | Temel eğitim protokolü/ Görev sırası |
14 | Terapi dinamikleri/ Grup terapisi |
15 | Eğitim ortamlarında hizmet teslim modelleri |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |