Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Tezli Yüksek Lisans- 2014 | FTTR7013 | Kas Tonusu Bozukluklarında Rehabilitasyon | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Tezli Yüksek Lisans- 2014 | FTTR7013 | Kas Tonusu Bozukluklarında Rehabilitasyon | Seçmeli | 1 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı öğrencinin tonus bozuklukları nedeniyle oluşan problemleri tanımlayabilmek, değerlendirmek, analiz etmek ve fizyoterapi programı planlayabilme becerisini geliştirmeye yönelik teorik bilgi düzeyini geliştirmek ve öğrenciye kas tonusu bozukluklarında klinik karar verme becerisini destekleyen bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
-
-Üst motor merkezlerin çeşitli nedenler ile harabiyeti sonucu tonus bozuklukları (spastisite, rijidite, hipotoni gibi çeşitli klinik tablolar) -Kas tonusu bozukluklarında kullanılan çeşitli fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları -Kas tonusunu mekanizması ve etkileyen faktörlerin kapsamlı olarak analiz edilmesi, -Uygun değerlendirme yaklaşımları ile ihtiyaçların ortaya konması -Fizyoterapi programının bireysel olarak planlanması.
Konferans tipi ders, PDÖ oturumları, grup seminerleri
Yok
Türkçe
1.Illis LS,Sedgwick EM,Glanville HJ.: Rehabilitation of the Neurological Patient. Blackwell Scientific Publishers, Oxford 1982. 2.Bennet SE.: Neurological Disabilities: Assessment and Treatment. Barnes and Noble 1998. 3.Carr JH.: Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance. Butterworth-Heinemann Ltd. 1998
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kas tonusu kavramının anlaşılması için nöroanatomik yapıların incelenmesi, kas tonusunun oluşum mekanizması |
2 | Spastisite etyopatogenezi, spastisite semptomları |
3 | Spastisitede değerlendirme |
4 | Spastisiteye özgü rehabilitasyon uygulamaları |
5 | Spastisiteye özgü literatür bilgilerinin tartışılması |
6 | Distoni, değerlendirmesi ve tedavi yaklaşımları |
7 | Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Rijidite, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
10 | Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi |
11 | Hipotoni, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları |
12 | Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi |
13 | Kas tonusu bozukluklarına yönelik cerrahi yaklaşımlar ve rehabilitasyonu |
14 | Konu ile ilgili vaka tartışmaları |
15 | Konu ile ilgili vaka tartışmaları |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 40 | 160 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||
ÖÇ6 |