Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - Tezli Yüksek Lisans- 2014 FTTR7013 Kas Tonusu Bozukluklarında Rehabilitasyon Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin tonus bozuklukları nedeniyle oluşan problemleri tanımlayabilmek, değerlendirmek, analiz etmek ve fizyoterapi programı planlayabilme becerisini geliştirmeye yönelik teorik bilgi düzeyini geliştirmek ve öğrenciye kas tonusu bozukluklarında klinik karar verme becerisini destekleyen bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-Üst motor merkezlerin çeşitli nedenler ile harabiyeti sonucu tonus bozuklukları (spastisite, rijidite, hipotoni gibi çeşitli klinik tablolar) -Kas tonusu bozukluklarında kullanılan çeşitli fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları -Kas tonusunu mekanizması ve etkileyen faktörlerin kapsamlı olarak analiz edilmesi, -Uygun değerlendirme yaklaşımları ile ihtiyaçların ortaya konması -Fizyoterapi programının bireysel olarak planlanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Konferans tipi ders, PDÖ oturumları, grup seminerleri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Illis LS,Sedgwick EM,Glanville HJ.: Rehabilitation of the Neurological Patient. Blackwell Scientific Publishers, Oxford 1982. 2.Bennet SE.: Neurological Disabilities: Assessment and Treatment. Barnes and Noble 1998. 3.Carr JH.: Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance. Butterworth-Heinemann Ltd. 1998

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Normal kas tonusu ve kas tonusu bozukluklarını tanımlar.
  • Farklı kas tonusu bozukluklarının değerlendirme sonuçlarını yorumlar.
  • Kas tonusu bozukluklarında farklı rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirir.
  • Kas tonusu bozukluklarında uygun tedavi yaklaşımının seçimi hakkında diğer rehabilitasyon ekibi üyeleri ile tartışır.
  • Kas tonusu bozukluklarında uygulanan farklı fizyoterapi yaklaşımlarını ayırt eder.
  • Kas tonusu bozukluklarında rehabilitasyonu etkileyebilecek faktörleri takip eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kas tonusu kavramının anlaşılması için nöroanatomik yapıların incelenmesi, kas tonusunun oluşum mekanizması
2 Spastisite etyopatogenezi, spastisite semptomları
3 Spastisitede değerlendirme
4 Spastisiteye özgü rehabilitasyon uygulamaları
5 Spastisiteye özgü literatür bilgilerinin tartışılması
6 Distoni, değerlendirmesi ve tedavi yaklaşımları
7 Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi
8 Ara sınav
9 Rijidite, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları
10 Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi
11 Hipotoni, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları
12 Konuya özgü literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi
13 Kas tonusu bozukluklarına yönelik cerrahi yaklaşımlar ve rehabilitasyonu
14 Konu ile ilgili vaka tartışmaları
15 Konu ile ilgili vaka tartışmaları
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 40 160
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 20 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6