Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Kimya Öğretmenliği KMAE301 Kimya Öğretimi I Zorunlu 5 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı farklı öğrenme teorilerinin kimya eğitimi alanında nasıl kullanılabileceğini irdelemek, kimyada kavram yanılgılarının oluşum biçim ve giderilme sürecini incelemek ve bu süreçte kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini tanımak şeklinde ifade edilebilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri, Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar,Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik, Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar, Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi, Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci merkezli öğretim, kavramsal karmaşa, soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme [Making connections: Teaching and the human brain] (G. Ülgen, çevirmen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Orijinal çalışma basım tarihi 1994). Demirel, Ö. (2005) Eğitimde yeni yönelimler, PegemA Yayıncılık Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/DÜNYA BANKASI MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997 Mirzalar Kabapınar, F., “Oluşturmacı anlayış temelinde fen öğretimi ve fen ders kitapları: Bir ders kitabı ünitesi olarak çözünürlük”, Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Sciences), 6 (22), 139-149 (2006). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Ortaöğretim kimya programında yer alan kazanımlara uygun öğretim tasarlar.
  • Pozitivist felsefe temelindeki öğrenme kuramlarını öğretim tasarlamak üzere kullanır.
  • Ortaöğretim kimya öğretim programına uygun deneyler tasarlar.
  • Oluşturmacı felsefe temelindeki öğretimin tasarlanma aşamalarını uygular.
  • Bilişsel oluşturmacılığın sosyo-kültürel oluşturmacılıktan farklarını sıralar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel öğretim yöntemleri I dersinin tanıtımı. Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri
2 Vygotsky'nin zihinsel gelişim ve öğrenme teorisi
3 Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar
4 Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik
5 Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar
6 Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi
7 Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Araştırmaya dayalı öğrenme
10 Bruner'in öğrenme kuramı ve buluş yoluyla öğretim
11 Fen/kimya öğretiminde laboratuvar çalışmaları: Yönergeye-dayalı ve araştırmaya-dayalı deneyler
12 Çoklu zeka kuramı ve sınıf içi kullanım biçimleri
13 Oluşturmacılık ve çoklu zeka kuramı temelinde öğretim programı tasarlama
14 Kimya öğretiminde zincirleme benzetimlerden yararlanma
15 Beyin temelli öğrenme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 1 6 6
Ödev ve Hazırlığı 1 6 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 3 42
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5