Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE301 | Kimya Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE301 | Kimya Öğretimi I | Zorunlu | 5 | 3,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı farklı öğrenme teorilerinin kimya eğitimi alanında nasıl kullanılabileceğini irdelemek, kimyada kavram yanılgılarının oluşum biçim ve giderilme sürecini incelemek ve bu süreçte kullanılabilecek farklı öğretim yöntem ve tekniklerini tanımak şeklinde ifade edilebilir.
-
Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri, Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar,Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik, Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar, Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi, Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri
Öğrenci merkezli öğretim, kavramsal karmaşa, soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim,
Yok
Türkçe
Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme [Making connections: Teaching and the human brain] (G. Ülgen, çevirmen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Orijinal çalışma basım tarihi 1994). Demirel, Ö. (2005) Eğitimde yeni yönelimler, PegemA Yayıncılık Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/DÜNYA BANKASI MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997 Mirzalar Kabapınar, F., “Oluşturmacı anlayış temelinde fen öğretimi ve fen ders kitapları: Bir ders kitabı ünitesi olarak çözünürlük”, Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Sciences), 6 (22), 139-149 (2006). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri I dersinin tanıtımı. Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri |
2 | Vygotsky'nin zihinsel gelişim ve öğrenme teorisi |
3 | Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar |
4 | Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik |
5 | Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar |
6 | Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi |
7 | Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Araştırmaya dayalı öğrenme |
10 | Bruner'in öğrenme kuramı ve buluş yoluyla öğretim |
11 | Fen/kimya öğretiminde laboratuvar çalışmaları: Yönergeye-dayalı ve araştırmaya-dayalı deneyler |
12 | Çoklu zeka kuramı ve sınıf içi kullanım biçimleri |
13 | Oluşturmacılık ve çoklu zeka kuramı temelinde öğretim programı tasarlama |
14 | Kimya öğretiminde zincirleme benzetimlerden yararlanma |
15 | Beyin temelli öğrenme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |