Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Basım Teknolojileri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Basım Teknolojileri MAT1041 Matematik I Zorunlu 1 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematikle ilgili temel kavramları öğretmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sayılar hakkında genel bilgi, analitik geometri: eğim, doğru denklemleri, uzaklık formülleri, simetriler, trigonometri: genel tanımlar, toplam ve fark formülleri, dönüşüm ve ters dönüşüm formülleri, periyotlar, karmaşık sayılar: tanım ve özellikleri, trigonometrik gösterilişi ve moivre formülü, logoritmik ve üstel: fonksiyonlar: tanım ve özellikleri, lineer cebir: matrisler, determinantlar ve özellikleri, matrisin range’i ve tersinin hesaplanması, lineer denklem sistemleri ve çözümleri, vektörler: tanım ve özellikleri, iç çarpım, vektörel ve karmaşık çarpım, fonksiyonlar: tanımları ve çeşitleri, limit ve süreklilik: tanımlar, limit teoremleri, sağdan ve soldan limit, süreklilik tanımı ve çeşitleri,türev ve diferansiyel: tanımlar, türev alma kuralları, türev uygulamaları: maksimum ve minimum problemleri, taylar ve maclourin sei açılımları, belirsiz şekiller ve l'hospital kuralı, fonksiyonların artanlığı ve azalanlığı, ekstramumlar, büküm noktası, fonksiyonların değişiminin incelenip grafiğinin çizilmesi, çok değişenli fonksiyonlar: tanımlar, kısmi türev, tam diferansiyel, iki değişkenli fonksiyonlarda ekstramum noktaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, problem çözme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Calculus, Thomas, (11. baskıdan çeviri), BetaYayınevi, 2010. • Genel Matematik I, M Balcı, Balcı Yayın. 2.baskı. 2006. • Yüksek Matematik , Cevdet Koçak 2000. • Yüksek matematik I-II PR. Dr. Abdülkadir Özdeğer 1997.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Fonksiyonlar ve kompleks sayıları öğrenme.
  • Trigonomeri ile ilgili bilgi edinme.
  • Diğer disiplinlerde ortaya çıkan problemleri analiz edip değerlendirme becerisine sahip olabilme.
  • Analitik düşünebilme ve değerlendirme özelliğine sahip olabilme.
  • Temel Matematik bilgi ve kültürüne sahip olabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Formüller, Tanımlar, Kurallar ve Teoremler
2 Kümeler ve Sayılar
3 Kompleks sayılar
4 Kompleks sayılar
5 Kompleks sayılar
6 Özdeşlikler, Denklemler ve Eşitsizlikler
7 Özdeşlikler, Denklemler ve Eşitsizlikler
8 Ara Sınav Haftası
9 Fonksiyonlar
10 Fonksiyonlar
11 Trigonometri
12 Trigonometri
13 Trigonometrik Fonksiyonlar
14 Trigonometrik Fonksiyonlar
15 Trigonometrik Fonksiyonlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi