Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 EGT4137 Material and Coursebook Evaluation in English Language Teaching Zorunlu 7 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Çeşitli öğretim materyallerinin (ders kitabı, dijital yabancı dil öğrenme kaynakları, çalışma yaprakları, notlar, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) öğretim sürecindeki anlamı, yeri ve kullanımının öğrenilmesi; öğretim yöntem ve teknikleriyle sentezlenebilmesi ve yorumlanması; çeşitli yöntembilimsel akademik ölçütlerle değerlendirilmesi; bu bilgilerle, mevcut materyalin geliştirilmesi, uyarlanması veya yeni materyaller hazırlanması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders (yabancı dil olarak öğretilen) İngilizce derslerinde kullanılan ders kitabı ve diğer öğretim materyallerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, ve uyarlanmasını içerir. Bu ders, müfredata genel bakış; müfredatın parçaları (karar verme, yer, zaman, finansal durum, öğretici, öğrenci, seviye, ders malzemesi, içerik vb belirleme, inceleme); ders malzemelerini tanıtan çeşitli lokal ve yabancı yayın kataloglarını inceleme; incelenen kataloglardan ders içeriklerine göre yazılı ve dijital kitap ve malzeme seçimi çalışmaları; Yazılı ve dijital kitap ve malzeme inceleme; çalışma kağıtları-inceleme; slayt ve bilgisayar materyallerinin çalışılması; genel tekrar içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatımı; gurup çalışması; ikili çalışma; sınıf tartışması; gurup tartışmaları; powerpoint sunum; örnek malzemeler üzerinde çalışma; proje hazırlama; katalog inceleme; örnek kitap ve materyal listesi hazırlama; ders kitabı ve ders malzemesi inceleme; ders materyali ve ders kitabı değerlendirmesi için kontrol listesi doldurma, dijital program çalışmaları.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ana Materyal: -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). (Chp: 1. pp. 1-24). Curriculum Overview. The second language curriculum. London: CUP -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. Ek Okuma Materyali -Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press. -Barrett, B. and Sharma, P. (2007). Blended learning. UK: MacMillan. -Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. -Harwood, N. (2010). (Ed.). English language teaching materials: Theory and practice. London: CUP. -Johnson, R. K. (1994). The second language curriculum. London: CUP. -Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998). Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. -Tomlinson, B. (2002). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. -Tomlinson, B. and Masuhara, H. (2010). Research for materials development in language learning. India, London: Continuum. -Richards, C. J. (2001). Curriculum development in language teaching. London: CUP.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları müfredat ve program olgularını anlayabilecek, değerlendirebilecek ve geliştirebilecek.
  • Öğretmen adayları bir ders kitabının ve yazılı tüm ders materyallerinin içeriğini ve yöntemini algılayabilecek, değerlendirebilecek, kullanabilecek, uyarlayabilecek ve geliştirebilecek.
  • Öğretmen adayları dijital ve internette yer alan ders kitapları, kaynakları ve ders malzemelerinin hazırlanma mantığını ve içeriğinde kullanılan teknikleri inceleyebilecek, algılayabilecek, sentezleyebilecek, uygulayabilecek, ve değerlendirebilecek.
  • Öğretmen adayları derslerde ve ev çalışmalarında kullanabilecekleri bilgisayar, tablet, akıllı tahta, projektör gibi teknik ve teknolojik malzeme yoluyla ders materyallerini anlamayı, kullanmayı, uyarlamayı ve geliştirmeyi öğrenecek.
  • Öğretmen adayları ders kitapları ve ders materyalleri yoluyla branşlarıyla ilgili öğretim yaklaşımları, yöntemleri, stratejileri, teknikleri ve stilleri geliştirerek kişisel mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanıtım, organizasyon ve oryantasyon
2 Müfredat ve ders materyali ile ilgili terminoloji çalışmalarıIntroduction & Organisation Week 1 (19-23 September, 2016): Introduction & Organisation Müfredat ve ders materyali ile ilgili terminoloji çalışmaları
3 Ders materyallerinin hazırlanılma ve kullanılmasında temel alınan Birinci dil ve İkinci dil edinim yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve çalışılması
4 Ders materyallerinin hazırlanılma ve kullanılmasında temel alınan Birinci dil ve İkinci dil edinim yöntemlerinin gözden geçirilmesi ve çalışılması
5 İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinde temel alınan müfredat desenleri ve çeşitleri
6 İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinde temel alınan müfredat desenleri ve çeşitleri
7 İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinin yer aldığı katalogların çalışılması ve bu kataloglar taranarak ders malzeme listelerinin oluşturulma çalışmaları
8 İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinin yer aldığı katalogların çalışılması ve bu kataloglar taranarak ders malzeme listelerinin oluşturulma çalışmaları
9 ARA SINAVLAR
10 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (fiziksel özellikler ve biçim)
11 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (müfredat tipleri ve içerik)
12 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (müfredat tipleri ve içerik)
13 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (ünite ve modül desenleri)
14 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (yöntemler)
15 Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (yöntemler)
16 Tekrar ve pekiştirme çalışmaları
17 YARIYIL SONU SINAVI

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 2 10 20
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 3 15 45
Rapor ve Hazırlığı 3 4 12
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 5 5
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5