Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 | EGT4137 | Material and Coursebook Evaluation in English Language Teaching | Zorunlu | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)-2015 | EGT4137 | Material and Coursebook Evaluation in English Language Teaching | Zorunlu | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Çeşitli öğretim materyallerinin (ders kitabı, dijital yabancı dil öğrenme kaynakları, çalışma yaprakları, notlar, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) öğretim sürecindeki anlamı, yeri ve kullanımının öğrenilmesi; öğretim yöntem ve teknikleriyle sentezlenebilmesi ve yorumlanması; çeşitli yöntembilimsel akademik ölçütlerle değerlendirilmesi; bu bilgilerle, mevcut materyalin geliştirilmesi, uyarlanması veya yeni materyaller hazırlanması.
-
Bu ders (yabancı dil olarak öğretilen) İngilizce derslerinde kullanılan ders kitabı ve diğer öğretim materyallerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, ve uyarlanmasını içerir. Bu ders, müfredata genel bakış; müfredatın parçaları (karar verme, yer, zaman, finansal durum, öğretici, öğrenci, seviye, ders malzemesi, içerik vb belirleme, inceleme); ders malzemelerini tanıtan çeşitli lokal ve yabancı yayın kataloglarını inceleme; incelenen kataloglardan ders içeriklerine göre yazılı ve dijital kitap ve malzeme seçimi çalışmaları; Yazılı ve dijital kitap ve malzeme inceleme; çalışma kağıtları-inceleme; slayt ve bilgisayar materyallerinin çalışılması; genel tekrar içerir.
Ders anlatımı; gurup çalışması; ikili çalışma; sınıf tartışması; gurup tartışmaları; powerpoint sunum; örnek malzemeler üzerinde çalışma; proje hazırlama; katalog inceleme; örnek kitap ve materyal listesi hazırlama; ders kitabı ve ders malzemesi inceleme; ders materyali ve ders kitabı değerlendirmesi için kontrol listesi doldurma, dijital program çalışmaları.
Yok
İngilizce
Ana Materyal: -Ian McGrath, I. (2002). Materials Evaluations and Design for Language teaching. USA: Oxford University Press. -Johnson, R. K. (1994). (Chp: 1. pp. 1-24). Curriculum Overview. The second language curriculum. London: CUP -Nunan, D. (1995). (Chp 11. pp. 208-228). Materials development. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Nunan, D. (1995). (Chp 12. pp. 228-248). Language teaching methods: A critical analysis. Language teaching methodology. London: Phonix ELT. -Macalister, J. and Nation, I. S. P. (2010). Language curriculum design. UK: Routledge. Ek Okuma Materyali -Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press. -Barrett, B. and Sharma, P. (2007). Blended learning. UK: MacMillan. -Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. London: Longman. -Harwood, N. (2010). (Ed.). English language teaching materials: Theory and practice. London: CUP. -Johnson, R. K. (1994). The second language curriculum. London: CUP. -Kauchak, D. P. and Eggen, P. D. (1998). Learning and Teaching. Boston: Allyn and Bacon. -Tomlinson, B. (2002). Materials development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. -Tomlinson, B. and Masuhara, H. (2010). Research for materials development in language learning. India, London: Continuum. -Richards, C. J. (2001). Curriculum development in language teaching. London: CUP.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanıtım, organizasyon ve oryantasyon |
2 | Müfredat ve ders materyali ile ilgili terminoloji çalışmalarıIntroduction & Organisation Week 1 (19-23 September, 2016): Introduction & Organisation Müfredat ve ders materyali ile ilgili terminoloji çalışmaları |
3 | Ders materyallerinin hazırlanılma ve kullanılmasında temel alınan Birinci dil ve İkinci dil edinim yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve çalışılması |
4 | Ders materyallerinin hazırlanılma ve kullanılmasında temel alınan Birinci dil ve İkinci dil edinim yöntemlerinin gözden geçirilmesi ve çalışılması |
5 | İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinde temel alınan müfredat desenleri ve çeşitleri |
6 | İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinde temel alınan müfredat desenleri ve çeşitleri |
7 | İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinin yer aldığı katalogların çalışılması ve bu kataloglar taranarak ders malzeme listelerinin oluşturulma çalışmaları |
8 | İngiliz dilinin ikinci dil ve yabancı dil olarak edinilmesinde kullanılan ders malzemelerinin yer aldığı katalogların çalışılması ve bu kataloglar taranarak ders malzeme listelerinin oluşturulma çalışmaları |
9 | ARA SINAVLAR |
10 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (fiziksel özellikler ve biçim) |
11 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (müfredat tipleri ve içerik) |
12 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (müfredat tipleri ve içerik) |
13 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (ünite ve modül desenleri) |
14 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (yöntemler) |
15 | Ders kitapları ve materyallerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi (yöntemler) |
16 | Tekrar ve pekiştirme çalışmaları |
17 | YARIYIL SONU SINAVI |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Rapor ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |