Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | PRP4002 | Media Planning in PR and Advertising | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 | PRP4002 | Media Planning in PR and Advertising | Zorunlu | 8 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders, hedef kitlelere ulaşmak için medyaya mesaj yerleştirmek için kullanılan süreç olan stratejik medya planlamasına bir giriş niteliğindedir. Yıllar içerisinde kapsamı değişen/ genişleyen 'Pazarlama Karması' parametreleri çerçevesinde yapılan değerlendirmeler hem geleneksel medya (eski medya) hem de Yeni medya uygulamaları bakımından analiz edilecektir.
-
• Geleneksel Medya / Durum Analizi Geliştirme (Pazarlama analizi: yıllık raporlar, haber makaleleri / Hedef Kitle analizi / Rekabet analizi) • Geleneksel Medya / Medya Hedeflerini Tanımlayın (Hedef kitle - Birincil ve ikincil kitleleri tanımlayın / Sezonluk - satış dönemi ve Tanıtım / Plan Performansı) • Geleneksel Medya / Medya Belirleme Stratejisi (Pazarlama karması ve satın alma için araç seçimi / Basın yerleşimleri için medya araçları (halkla ilişkiler) • Yeni Medya / Dijital Pazarlama Karması • Yeni Medya Uygulamaları Kapsamında Medya Planlamaya Yeni Yaklaşımlar
Bu ders bir kavramlar dersi olarak tasarlanmıştır; reklam ve halkla ilişkiler kapsamında medya planlaması ile ilgili kavramlar irdelenecektir. Bu çerçevede derslerde; okumalar, tartışmalar, ödevler ve bazı video gösterimlerinin bir kombinasyonunun kullanılması planlanmaktadır.
Önkoşul değildir.
İngilizce
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital. USA: John Wiley & Sons Publications Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. USA: John Wiley & Sons Publications Lister, M. et all (2007). “New Media: A Critical Introduction”. USA: Routledge Publishing Jack Z. Sissors and Roger Baron (2002). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill. Clarke Caywood (ed) (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications, USA: McGraw-Hill.
http://iletisim.marmara.edu.tr/
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | week 1: İş Modelleri ve Medya Planlama |
2 | week 2: Ürün yaşam döngüsünde 4 evre ve medya planlama |
3 | week 3: Medya Planlamada 5 Evre: Pazar analizi, Pazar hedefleri, Strateji geliştirme, Pazarlama Karması, Bütçeleme |
4 | week 4: Pazar analizi ve hedef kitle tespiti |
5 | week 5: Pazarlama Karması |
6 | week 6: Medya Hedefleri- medya stratejileri |
7 | week 7: Genel Tekrar |
8 | Arasınav Haftası |
9 | week 9: Pazarlamanın yeni P'leri |
10 | week 10: Pazarlamanın yeni P'leri |
11 | week 11: Dijital Pazarlama Karması |
12 | week 12: web 1.0 / 2.0/ 3.0 / 4.0 çerçevesinde pazarlama ve medya planlama |
13 | week 13: web 1.0 / 2.0/ 3.0/ 4.0 çerçevesinde pazarlama ve medya planlama |
14 | week 14 : Medya Planlamasında temel hesaplamalar |
15 | week 15 : Medya Planlamasında temel hesaplamalar |
16 | Genel Tekrar |
17 | Final Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |