Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Halkla İlişkiler ve Tanıtım - Lisans - 2014 PRP4002 Media Planning in PR and Advertising Zorunlu 8 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders, hedef kitlelere ulaşmak için medyaya mesaj yerleştirmek için kullanılan süreç olan stratejik medya planlamasına bir giriş niteliğindedir. Yıllar içerisinde kapsamı değişen/ genişleyen 'Pazarlama Karması' parametreleri çerçevesinde yapılan değerlendirmeler hem geleneksel medya (eski medya) hem de Yeni medya uygulamaları bakımından analiz edilecektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

• Geleneksel Medya / Durum Analizi Geliştirme (Pazarlama analizi: yıllık raporlar, haber makaleleri / Hedef Kitle analizi / Rekabet analizi) • Geleneksel Medya / Medya Hedeflerini Tanımlayın (Hedef kitle - Birincil ve ikincil kitleleri tanımlayın / Sezonluk - satış dönemi ve Tanıtım / Plan Performansı) • Geleneksel Medya / Medya Belirleme Stratejisi (Pazarlama karması ve satın alma için araç seçimi / Basın yerleşimleri için medya araçları (halkla ilişkiler) • Yeni Medya / Dijital Pazarlama Karması • Yeni Medya Uygulamaları Kapsamında Medya Planlamaya Yeni Yaklaşımlar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Bu ders bir kavramlar dersi olarak tasarlanmıştır; reklam ve halkla ilişkiler kapsamında medya planlaması ile ilgili kavramlar irdelenecektir. Bu çerçevede derslerde; okumalar, tartışmalar, ödevler ve bazı video gösterimlerinin bir kombinasyonunun kullanılması planlanmaktadır.

Staj Durumu

Önkoşul değildir.

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital. USA: John Wiley & Sons Publications Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. USA: John Wiley & Sons Publications Lister, M. et all (2007). “New Media: A Critical Introduction”. USA: Routledge Publishing Jack Z. Sissors and Roger Baron (2002). Advertising Media Planning. USA: McGraw-Hill. Clarke Caywood (ed) (1997). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communications, USA: McGraw-Hill.

Dersin Web Sayfası

http://iletisim.marmara.edu.tr/

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler medya planlama ve pazarlama arasındaki bağlantıyı anlayacaktır.
  • Öğrenciler reklam mecralarını analiz etme ve yaratıcı olarak kampanyalarına uyarlama konusunda bilgilenecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bilgilendirilecektir.
  • Öğrenciler geleneksel ve dijital reklamcılık konusunda bazı sektörel tanımlarla tanıştırılacaktır.
  • Öğrenciler, reklam ve pazarlama kampanyalarının küreselleşme çerçevesinde analizini yapabileceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 week 1: İş Modelleri ve Medya Planlama
2 week 2: Ürün yaşam döngüsünde 4 evre ve medya planlama
3 week 3: Medya Planlamada 5 Evre: Pazar analizi, Pazar hedefleri, Strateji geliştirme, Pazarlama Karması, Bütçeleme
4 week 4: Pazar analizi ve hedef kitle tespiti
5 week 5: Pazarlama Karması
6 week 6: Medya Hedefleri- medya stratejileri
7 week 7: Genel Tekrar
8 Arasınav Haftası
9 week 9: Pazarlamanın yeni P'leri
10 week 10: Pazarlamanın yeni P'leri
11 week 11: Dijital Pazarlama Karması
12 week 12: web 1.0 / 2.0/ 3.0 / 4.0 çerçevesinde pazarlama ve medya planlama
13 week 13: web 1.0 / 2.0/ 3.0/ 4.0 çerçevesinde pazarlama ve medya planlama
14 week 14 : Medya Planlamasında temel hesaplamalar
15 week 15 : Medya Planlamasında temel hesaplamalar
16 Genel Tekrar
17 Final Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 3 45
Proje ve Hazırlığı 4 5 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 5 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 5 6 30
Rapor ve Hazırlığı 1 5 5
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5