Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | ILT4021 | Medya ve Tüketim Kültürü | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | ILT4021 | Medya ve Tüketim Kültürü | Seçmeli | 7 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin temel amacı; tüketimin tarihsel arka planına odaklanarak, söz konusu bu arka planın oluşumunda iletişim araçlarının geçen yüzyılda ve günümüzde nasıl bir işlev gördüğünü anlamaktır. Bunun yanı sıra, tüketim olgusunun özellikle sosyal medya araçlarında hangi unsurlar üzerinden varlık bulduğunu ve meşruiyet kazandığını kavramak dersin temel amaçlarındandır. Medyanın bireysel ve toplumsal ilişkilerde tüketim merkezli ilişki tarzının merkezi rolünü üstlendiğinin kavraması ve bu yönüyle geniş bir medya okuryazarlığı perspektifinin kazandırılması dersin nihai amaçlarındandır.
-
Media, digital technologies, society, consumption, culture, change, need
Anlatım, tartışma, örnek olay analizleri ve görsel materyallerle desteklemek
yok
Türkçe
Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları, Robert Bocock,Tüketim, DOST Kitap, George Ritzer,Toplumun McDonaldlaştırılması, Ayrıntı Yayınları, George Ritzer, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, Mübeccel B. Kıray, (2005). Tüketim Normları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Bağlam Yayıncılık.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Medya ve Medya Türleri |
2 | Tüketim Kültürü Kavramı ve Tarihsel Evreleri |
3 | Tüketim Normları ve Özellikleri |
4 | Medya Kuruluşları ve İzleyici/Okuyucu kitlesinin özellikleri; |
5 | Veblen ve Gösterişçi Tüketim Kavramı, İhtiyaçların Manipülasyonu |
6 | Medya Ürünleri ve Tüketim Kültürü Olguları, Medya İçerikleri |
7 | Medya ve Kültür Endüstrisi, Frankfurt Okulu düşünürleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tüketim Toplumu ve Teknolojinin Belirleyici Etkileri, Medyanın Etki Alanları |
10 | Tüketim Kültürü ve Lüks Problemi, Yaşam Düzeyi Araştırmaları |
11 | Yeni Kültür Aracıları; Pazarlama, Reklamcılık, Halkla İlişkiler |
12 | Türkiye'de Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzlarının Medyadaki Yansımaları |
13 | Televizyon Program Türleri ile Tüketim İlişkisi |
14 | Sosyal Medya Kullanıcıları ve Etki Analizleri |
15 | Radyo ve Sinema Programları ve Dinleyici/İzleyici Etki Analizleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |