Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı | KMT4055 | Multimedya | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı | KMT4055 | Multimedya | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Günümüzde hızla değişen ve gelişen çoklu ortam teknolojileri aracılığıyla, grafik tasarım interaktif alanlarındaki gereksinimlere yönelik, dijital ortamın araç-gereç ve programlarını doğru ve işlevsel kullanabilmeyi gösterir. Multimedya ile neler yapılabileceği konusunda bilgilendirmek, kullanılabilecek yazılımları tanımak ve bir multimedya projesinin gereksinimlerini belirleyerek öğrencilerin çalışmayı gerçekleştirecek temel bilgilere sahip olmasını amaçlamaktadır.
-
Multimedya alan dersinin gerektirdiği teknik alet ve malzemelerin tanıtımı. Değişik teknik ve malzeme ile doğa gözlem ve etütleri. Estetik ve sanatsal değerler. Çoklu ortam alanına ilişkin temel bilgi verilir. Literatür tanıtılır. Tasarımda sayısal ortam tanıtılır. Kullanılan programların tasarımcı açısından uygulamadaki anlamları ve terimler açıklanır. Temel web tasarımı, temel web tasarım ilkeleri, sayfa düzenlemesi, içeriğin yönetimi, renk, grafik, site yönetimi, güvenilirlik vb. gibi konular ele alınır. Başarılı bir web tasarımı için gerekli olan temel öğeler uygulamalı olarak anlatılır.
-
Türkçe
• Multimedya Uygulamaları Ders Notları, Selim Özdem, İstanbul, 2012. • Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınevi, 2010. • İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, 2011. • Photoshop, Freehand, Flash Bilgisayar Programları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İnteraktif medyanın tanımı, bu tanım doğrultusunda alt başlıkların oluşturulması. |
2 | Dünyadan ve ülkemizden görsel ve yazılı reklam tasarımları, web sayfası hazırlama gibi çoklu ortam örneklerinin sunumu ve incelenmesi. |
3 | Çoklu ortam örneklerinin içerik, anlatım tekniği ve tasarım açılarından yorumlanması. |
4 | Adobe Flash programının temel kullanımı ve işleyişi, arayüz tanıtımı. |
5 | Adobe Flash timeline paneli ve animasyonda zaman. |
6 | Öğrenci projelerine yönelik uygulamalar |
7 | Çalışma Haftası |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Web sitesinin amacının belirlenmesi sayfa düzeni ve tasarımı hedef kitle amaç, kısa başlıklar. |
10 | Butonlar, butonla sahne, frame, URL yönlendirmeleri |
11 | Yönlendirmeler, video ve ses ekleme |
12 | Hareket ve ses senkronizasyonları |
13 | Proje önerileri değerlendirme |
14 | Projeye yönelik uygulama çalışmaları |
15 | Proje çalışmalarının sunumu ve yayın formatlarına hazırlanması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |