Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Kuyumculuk ve Mücevherat Tasarımı KMT4055 Multimedya Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Günümüzde hızla değişen ve gelişen çoklu ortam teknolojileri aracılığıyla, grafik tasarım interaktif alanlarındaki gereksinimlere yönelik, dijital ortamın araç-gereç ve programlarını doğru ve işlevsel kullanabilmeyi gösterir. Multimedya ile neler yapılabileceği konusunda bilgilendirmek, kullanılabilecek yazılımları tanımak ve bir multimedya projesinin gereksinimlerini belirleyerek öğrencilerin çalışmayı gerçekleştirecek temel bilgilere sahip olmasını amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Multimedya alan dersinin gerektirdiği teknik alet ve malzemelerin tanıtımı. Değişik teknik ve malzeme ile doğa gözlem ve etütleri. Estetik ve sanatsal değerler. Çoklu ortam alanına ilişkin temel bilgi verilir. Literatür tanıtılır. Tasarımda sayısal ortam tanıtılır. Kullanılan programların tasarımcı açısından uygulamadaki anlamları ve terimler açıklanır. Temel web tasarımı, temel web tasarım ilkeleri, sayfa düzenlemesi, içeriğin yönetimi, renk, grafik, site yönetimi, güvenilirlik vb. gibi konular ele alınır. Başarılı bir web tasarımı için gerekli olan temel öğeler uygulamalı olarak anlatılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Multimedya Uygulamaları Ders Notları, Selim Özdem, İstanbul, 2012. • Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınevi, 2010. • İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, 2011. • Photoshop, Freehand, Flash Bilgisayar Programları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Elektronik medya örneklerini çözümleyebilme ve yorumlama yetisi kazanır.
  • Multimedya tasarımında konsept oluşturma, içerik planlama, hareketli görüntü kullanımları gibi temel konularda teorik ve uygulamalı tasarım bilinci gelişir.
  • Multimedya tasarımı için kullanılabilecek program/yazılım bilgisi öğrenir.
  • Mesajın hedef kitleye en etkili biçimde iletilebilmesi için, uygun yeni medya avantajlarını tanıma ve bu avantajları doğru biçimde kullanabilme yetisi kazanır.
  • Grafik tasarımın basılı ve online medya birlikteliğinde üretim yapabilme yeterliliği kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İnteraktif medyanın tanımı, bu tanım doğrultusunda alt başlıkların oluşturulması.
2 Dünyadan ve ülkemizden görsel ve yazılı reklam tasarımları, web sayfası hazırlama gibi çoklu ortam örneklerinin sunumu ve incelenmesi.
3 Çoklu ortam örneklerinin içerik, anlatım tekniği ve tasarım açılarından yorumlanması.
4 Adobe Flash programının temel kullanımı ve işleyişi, arayüz tanıtımı.
5 Adobe Flash timeline paneli ve animasyonda zaman.
6 Öğrenci projelerine yönelik uygulamalar
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Web sitesinin amacının belirlenmesi sayfa düzeni ve tasarımı hedef kitle amaç, kısa başlıklar.
10 Butonlar, butonla sahne, frame, URL yönlendirmeleri
11 Yönlendirmeler, video ve ses ekleme
12 Hareket ve ses senkronizasyonları
13 Proje önerileri değerlendirme
14 Projeye yönelik uygulama çalışmaları
15 Proje çalışmalarının sunumu ve yayın formatlarına hazırlanması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi