Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RSO401 Müze Eğitimi ve Uygulamaları Zorunlu 7 3,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına müze eğitimi ve uygulamalarıyla ilgili gerekli donanımın kazandırılması yoluyla sanat eğitimi ve öğretiminde müzelerden azami yarar sağlanmas, çağdaş müzelik anlayışının hayata geçirilmesinin alt yapısının hazırlanmasını amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Müzenin tanımı, müzeoloji biliminin gelişmesi, anlam ve önemi, müze türleri, sanat eğitiminde müzelerden yararlanma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ders anlatımı, rapor sunumu ve temel kaynaklardan yararlanan ve kullanılan tüm kaynakların gösterildiği seçilen bir müze ile ilgili bilimsel araştırma, inceleme raporu yazılması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Feraye Bakan, Sanat Eğitiminde Müze Eğtimi ve Uygulamaları (M.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul, 2003. Sümer Atasoy, Müzecilikten Yansımalar (Anka Yayıncılık), İstanbul. Erdem Yücel, Müzecilik (Arkeoloji ve Sanat Yayınları), İstanbul. Tayfun Akkaya, "Tarihsel Bir Çizgi İçinde Müzeciliğin Temel İlkeleri ve Gelişimi" , Ankara Sanat Dergisi, 1986. Tayfun Akkaya, "Çağdaş Müzecilik Uygulamalarının Işığında Eğitim Fakültesi-Müze İlişkisi ve İşbirliği", Genelkurmay Başkanlığı, 7.Müzecilik Semineri Bildirisi, İsanbul, 2005.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Müzeciliğin tarihi, amaçları, müze türleri, işlevi ve önemini kavrar, çağdaş müzecilik anlayışının hayata geçirilmesinin önemini fark eder.
  • Eğitim, müze ve toplum ilişkisi hakkında müze eğitimi uygulamaları ile ilgili gerekli donanımı kazanır.
  • Müzecilikte restorasyon, konversasyon, rölöve çalışmalarının önemini kavrar.
  • İlk ve orta öğretim için müze rahberi hazırlayabilir.
  • Sanat eğitiminde müzedeki eserlerden yola çıkarak tasarımlar yapabilir/ilk ve ortaöğretim öğrencilerine görsel tasarımlar yaptırabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Müzenin Tanımı ve Özellikleri
2 Müzenin Tanımı ve Özellikleri
3 Müzelerde Segileme
4 Müze ve Eğitim
5 Müze Türleri (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
6 Türk Müzeciliğinin Gelişimi (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
7 Dünyada Müzeciliğin Tarihine Genel Bir Bakış (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
8 Vize haftası
9 Müze Kültür ve Uygarlık İlişkisi(Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
10 Müze ve Sanat (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
11 Müze ve Sanat Eğitimi(Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
12 Müze ve Toplum (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
13 Dünyada Çağdaş Müzecilik (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
14 Yurdumuzda Çağdaş Müzecilik Uygulamaları (Müze Gezisi: Araştırma ve İnceleme Raporları Sunumu)
15 Türk Müzeciliğinin Sorunları ve Çözüm Önerileri
16 Ders çalışma haftası
17 Final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 5 50
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 1 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5