Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 FTR3002 Nörofizyolojik Yaklaşımlar Zorunlu 6 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin nörofizyolojik yöntemler kapsamında uygulanan Bobath ,Johnstone, Brunnstrom ve diğer güncel nörofizyolojik yaklaşımların temel prensipleri, özel değerlendirme yöntemleri ve egzersiz uygulamaları alanlarında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Brunnstrom, Bobath, Johnstone gibi nörofizyolojik yaklaşımlar hakkında temel bilgileri vermek, uygulama tekniklerini öğretmektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, uygulama, soru-cevap, grup çalışması, vaka çözümleme.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Karaduman A, Yıldırım SA, Tunca ÖY. Bobath Kavramı. Nörolojik Rehabilitasyonda Teori ve Klinik Uygulama. Pelikan Kitabevi, 2012. Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel Tıp Kitabevi, 2013.

Dersin Web Sayfası

https://sbf.marmara.edu.tr/bolumler/fizyoterapi-ve-rehabilitasyon-bolumu/ders-icerikleri/

Öğrenme Çıktıları

  • Nörofizyolojik yaklaşımların temel aldığı nörofizyolojik kuramları bilir ve tanımlar.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların klinik uygulama prensiplerini bilir, etkilerini karşılaştırarak analiz edebilir.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların uygulama prensiplerini bilir ve uygular.
  • Nörofizyolojik yaklaşımlara dayalı değerlendirme yaparak, tedavi programı belirler ve uygular.
  • Nörofizyolojik yaklaşımların tedavi etkinliği açısından kanıt değerlerini bilir, uygulama seçiminde olgu tanımı ve hedefine göre bu bilgiyi kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
2 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
3 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
4 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
5 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
6 Nörofizyolojik yaklaşımlarda güncel/yeni uygulamalar
7 Nörofizyolojik yaklaşımlarda dikkat gerektiren durumlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Nörofizyolojik yaklaşımlarda kontraendikasyonlar
10 Nörofizyolojik yaklaşımların kompleks olgularda kullanımı
11 Nörofizyolojik yaklaşımlarla birlikte kullanılan terapatik egzersiz yöntemleri
12 Nörofizyolojik yaklaşımlarla birlikte kullanılan terapatik egzersiz yöntemleri
13 Nörofizyolojik yaklaşımların tedavi sonuçlarına göre modifikasyonu
14 Nörofizyolojik yaklaşımların klinik problem çözme yöntemiyle planlanması
15 Nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili ulusal araştırma, tez ve çalışmaların irdelenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 4 8
Laboratuvar ve Hazırlığı 14 2 28
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 3 3
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5