Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Tarih

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tarih - Lisans - 2014 TAR1004 Orta Asya Türk Tarihi Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Orta Asya Türk uygarlığının gelişimi ve insanlığın yaşamına katkılarını kavratılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1-Orta Asya Türk Tarihinin Kaynakları 2-Moğol istilası zamanında Türkistan 3-Çağatay Hanlığı 4- Altınorda Hanlığı 5-Kazan (1437-1552), Astrahan (1466-1556) ve Kırım (1443-1783) Hanlıkları 6- Timur Hanlığı 7-Timuriler 8- Yarıyıl sınavı 9- Timurilerin Sonu 10-Babür (1526-30) ve Babürîler 11-Şeybanîler (1500-1599) 12-Buhara Hanlığı (1599-1920) 13-Hive Hanlığı (1512-1920) 14-Hokand Hanlığı (1710-1876) 15-Orta Asya'da Rus istilası (1853-1885) 16-Değerlendirme 17- Yılsonu sınavı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenciyi derse hazırlama Düz anlatım Slayt eşliğinde dersin sunumu Tartışma Soru-cevap şeklinde dersin değerlendirilmesi. Diğer uygulamalı çalışmalar ile öğrencinin derse katılımını sağlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Barthold, V.V., Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, Ankara 1975. Barthold, V.V., Uluğ Bey ve Zamanı, İstanbul 1930. Grousset, René, Bozkır İmparatorluğu, İstanbul 1980. Köprülü, Fuad, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1981. Togan, Z. V., Bugünkü Türkili (Türkistan) ve Yakın Tarihi, İstanbul 1981.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.(PÇ:1)
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.(PÇ:2)
  • Mezunlar, Tarih ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.(PÇ:3)
  • Mezunlar, bilgiyi kullanabilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilirler.(PÇ:8)
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar (PÇ 11)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Orta Asya Türk Tarihinin Kaynakları
2 Moğol istilası zamanında Türkistan
3 Çağatay Hanlığı
4 Altın Orda Hanlığı
5 Kazan (1437-1552), Astrahan (1466-1556) ve Kırım (1443-1783) Hanlıkları
6 Timur İmparatorluğu
7 Yarıyıl sınavına hazırlık
8 Ara Sınav Haftası
9 Timurîler/Timurilerin sonu
10 Babür (1526-30) ve Babürîler
11 Şeybanîler (1500-1599)
12 Buhara Hanlığı (1599-1920)
13 Hive Hanlığı (1512-1920)
14 Hokand Hanlığı (1710-1876)
15 Orta Asya'da Rus istilası (1853-1885)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 1 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 20 1 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 20 1 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5