Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | SNF4004 | Özel Eğitim ve İlköğretimde Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sınıf Öğretmenliği | SNF4004 | Özel Eğitim ve İlköğretimde Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 5,00 | 3 | 0 |
Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama. Özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve bireyleri özelliklerine göre karşılaştırma. Özel eğitim grupları ile ilgili olarak yapılan eğitsel düzenlemeleri, Türkiye ve Dünya'daki uygulamaları karşılaştırma ve sorgulama Öğrenci, kaynaştırma ile ilgili kavramları tanımlar,uygun eğitim ortamlarını karşılaştırır, uygun eğitim ortamlarını planlar ve değerlendirir.
-
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Anlatım, Soru-Cevap, Sunuş, Tartışma, Araştırma
yok
Türkçe
Farklı gelişen çocuklar. Kulaksızoğlu,A. (Ed).İstanbul: Epsilon,2003 Kaynaştırma uygulamaları: Yaklaşımlar,yöntemler,teknikler. Sucuoğlu, B. Ve Kargın,T.(2006). İstanbul:Morpa Yayınları Otistik Zekâ Seviyeleri. S. Borazancı (2000). İstanbul: Sistem yayınları Otizm ve Otistik Çocuklar”. N. Darıca (2000). İstanbul: Özgür yayınları Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ataman,A. (Ed). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003 Batu,S.; Kırcaali-İftar (2006) Kaynaştırma. Kök yayıncılık Sucuoğlu, B. (2006) Yeni ilköğretim programları ve öğretmen yeterlikleri ışığında etkili kaynaştırma eğitimi uygulamaları, Ekinoks Yayınları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklar Ve Özel Eğitim |
2 | Ülkemizde Ve Dünyada Özel Eğitim İle İlgili Yasal Düzenlemeler |
3 | Özel Eğitimde Yönetsel Düzenlemeler |
4 | Kaynaştırma Ne Demektir? |
5 | Kaynaştırmanın Tarihçesi |
6 | Kaynaştırmanın Faydaları Nelerdir? |
7 | Kaynaştırmanın Faydaları nelerdir? |
8 | Ara Sınav |
9 | Kaynaştırmada Uyulması Gereken Kurallar |
10 | Kaynaştırmada Karşılaşılan Sorunlar |
11 | Destek Özel Eğitim Hizmetleri |
12 | Türkiye'de Engelli Çocukların Eğitiminde Kaynaştırma |
13 | Örnek Olay İnceleme |
14 | Örnek olay inceleme |
15 | Kaynaştırma için öneriler |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |