Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sınıf Öğretmenliği SNF4004 Özel Eğitim ve İlköğretimde Kaynaştırma Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama. Özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve bireyleri özelliklerine göre karşılaştırma. Özel eğitim grupları ile ilgili olarak yapılan eğitsel düzenlemeleri, Türkiye ve Dünya'daki uygulamaları karşılaştırma ve sorgulama Öğrenci, kaynaştırma ile ilgili kavramları tanımlar,uygun eğitim ortamlarını karşılaştırır, uygun eğitim ortamlarını planlar ve değerlendirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Sunuş, Tartışma, Araştırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Farklı gelişen çocuklar. Kulaksızoğlu,A. (Ed).İstanbul: Epsilon,2003 Kaynaştırma uygulamaları: Yaklaşımlar,yöntemler,teknikler. Sucuoğlu, B. Ve Kargın,T.(2006). İstanbul:Morpa Yayınları Otistik Zekâ Seviyeleri. S. Borazancı (2000). İstanbul: Sistem yayınları Otizm ve Otistik Çocuklar”. N. Darıca (2000). İstanbul: Özgür yayınları Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ataman,A. (Ed). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003 Batu,S.; Kırcaali-İftar (2006) Kaynaştırma. Kök yayıncılık Sucuoğlu, B. (2006) Yeni ilköğretim programları ve öğretmen yeterlikleri ışığında etkili kaynaştırma eğitimi uygulamaları, Ekinoks Yayınları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili farklı bilgi kaynaklarını kullanır ve öğrendiklerini sorgular.
  • Özel eğitim gereksinimi olan çocukların genel özelliklerini tanır ve özelliklerine göre karşılaştırmalar yapar
  • Kaynaştırma öğrencilerinin karşılaştıkları sorunları tartışır ve çözüm önerir.
  • Kaynaştırma öğrencilerine yönelik yeni programlar önerir.
  • Özel gereksinimli çocukların kaynaştırıldığı durumlarda ekip çalışmasını sorgular ve değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar Ve Özel Eğitim
2 Ülkemizde Ve Dünyada Özel Eğitim İle İlgili Yasal Düzenlemeler
3 Özel Eğitimde Yönetsel Düzenlemeler
4 Kaynaştırma Ne Demektir?
5 Kaynaştırmanın Tarihçesi
6 Kaynaştırmanın Faydaları Nelerdir?
7 Kaynaştırmanın Faydaları nelerdir?
8 Ara Sınav
9 Kaynaştırmada Uyulması Gereken Kurallar
10 Kaynaştırmada Karşılaşılan Sorunlar
11 Destek Özel Eğitim Hizmetleri
12 Türkiye'de Engelli Çocukların Eğitiminde Kaynaştırma
13 Örnek Olay İnceleme
14 Örnek olay inceleme
15 Kaynaştırma için öneriler
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 2 14 28
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5