Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Hemşirelik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Hemşirelik - 2013 HEM4005 Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Zorunlu 7 6,00 0 8

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Mental süreçler ve insan davranışları ile ilgili kazanılan bilgi ve deneyimler üzerine temellenerek, mental sağlığın bozulduğu durumlara odaklanır. Mental sağlığın yükseltilmesi ve mental sağlığın değerlendirilmesi, mental hastalıkların tedavisi, sistematik hemşirelik bakımı ve rehabilitasyon çalışması için danışma teknikleri, krize müdahale ile ilgili becerileri kazandırır.uygulama deneyimlerini içerir. Mental sağlığın yükseltilmesi ve mental sağlığın değerlendirilmesi, mental hastalıkların tedavisi, sistematik hemşirelik bakımı ve rehabilitasyon çalışması için danışma teknikleri, krize müdahale ile ilgili becerileri kazandırmayı amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Psikiyatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Bebeklik, Çocukluk ve Adölesan Dönemlerinde Görülen Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, Stres- Başa Çıkma, Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı Psikoaktif Madde Kullanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Duygulanım Bozuklukları ve Hemşirelik yaklaşımı, Şizofreni ve Paranoid Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı, Yeme ve Uyku Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı, Kriz ve Krize Müdehale Psikiyatride Tedaviler , Aile ve Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği ,Konsültasyon-Liyezon Psikiyatri Hemşireliği

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Rol-play Seminer vaka sunumu

Staj Durumu

Var

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Depresyon, Mehmet Bekaroğlu, Trabzon, 1996 Family Therapy, Alan Carr,UK, 2000 Interpersonal Relationships, Elizabeth Arnold, Kathleen Underman Boggs, USA,1999. Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Ertuğrul Köroğlu, Ankara, 1998. Mood Bozuklukları Tedavi Klavuzu, Salih Yaşar Özden, İstanbul, 2002. Normal Dışı Davranışlar, Engin Geçtan Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı, Nebahat Kum, İstanbul, 1996. Psikiyatri Temel Kitabı, Cengiz Güleç, Ertuğrul Köroğlu, Ankara,1997. psikiyatrik Tıp: Konsültasyon-Liyezon Psikiyatrisi, Sedat Özkan, İstanbul, 1995. Psychiatric Care Planning, Susan L.W.Krupnick, Andrew J. Wade, Pennsylvania, 1993. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Orhan Öztürk,Ankara, 1994.

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri GÜL ÜNSAL
Ofis/Oda No
Telefon
E - Posta
Web
Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Ruhsal süreçler ve temel kavramlar ile ilgili bilgileri özetler,
  • Ruh sağlığının bozulduğu durumları tanımlar.
  • Ruhsal sağlığın değerlendirilmesinde psikiyatri hemşireliği bilgisini ortaya koyar,
  • Ruh sağlığının yükseltilmesi, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgilerini uygular.
  • Ruhsal sağlığı bozulmuş bireylerle iletişim sürecini yapılandırır,
  • Ruhsal sağlığı bozulmuş bireylerle hemşirelik bakım sürecini uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Psikiyatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar
2 Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
3 Bebeklik, Çocukluk ve Adölesan Dönemlerinde Görülen Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
4 Stres- Başa Çıkma, Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
5 Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
6 Psikoaktif Madde Kullanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
7 Duygulanım Bozuklukları ve Hemşirelik yaklaşımı
8 Ara sınav
9 Şizofreni ve Paranoid Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
10 Yeme ve Uyku Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
11 Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
12 Kriz ve Krize Müdehale
13 Psikiyatride Tedaviler
14 Aile ve Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği
15 Konsültasyon-Liyezon Psikiyatri Hemşireliği
16 Ders çalışma haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6