Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR1001 | Psikososyal Rehabilitasyon | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 | FTR1001 | Psikososyal Rehabilitasyon | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Dersin temel amacı fizyoterapi öğrencilerinin klinik çalışmada karşılaşacağı özürlülerdeki psikososyal durumu göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirmeleridir. Dersin içeriğini; yetersizlik, özür ve engel terimleri, özüre yol açan nedenler, özüre uyum devreleri, özürlü çocukta kişilik gelişimi, görme özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, işitme-konuşma özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, nöromüsküler ve travmatik bozukluklarda psikososyal yaklaşımlar, zihinsel özürlülerde psikososyal yaklaşımlar oluşturacaktır.
-
Psikososyal rehabilitasyon, sağlık, sakatlık, özür, engellilik kavramları, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon ,stres, post travmatik stres sendromu, görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, özürlülerle ilgili kurumlar, özürlülerin istihdamı, yerel yönetimlerin rolleri, çevresel düzenlemeler ders içeriğinde yer almaktadır.
Öğrenme etkinlikleri:Derse katılım, bireysel çalışmalar Öğretme yöntemleri:Yüzyüze, interaktif, vaka tartışma
Yok
Türkçe
Davis E. Rehabilitation and Disability: Psychosocial Case Studies. 1990. French S. “Physiotherapy a Psychosocial Approach”, Butterworth Heinemann, Oxford Boston, 1998. King R, Lloyd C. Handbook of Psychosocial Rehabilitation. Blackwell,2007.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Psikososyal rehabilitasyona giriş |
2 | Sağlık, sakatlık, özür, engellilik kavramları |
3 | Özür nedenleri, özür çeşitleri |
4 | Kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon |
5 | Stres, post travmatik stres sendromu |
6 | Stres ve depresyonla başa çıkma yolları |
7 | Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon |
8 | Ara sınav haftası |
9 | Fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon |
10 | Özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon |
11 | Kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon |
12 | Özürlülerle ilgili kurumlar |
13 | Özürlülerin istihdamı |
14 | Yerel yönetimlerin rolleri |
15 | Çevresel düzenlemeler |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavları |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |