Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 FTR1001 Psikososyal Rehabilitasyon Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin temel amacı fizyoterapi öğrencilerinin klinik çalışmada karşılaşacağı özürlülerdeki psikososyal durumu göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirmeleridir. Dersin içeriğini; yetersizlik, özür ve engel terimleri, özüre yol açan nedenler, özüre uyum devreleri, özürlü çocukta kişilik gelişimi, görme özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, işitme-konuşma özürlülerde psikososyal yaklaşımlar, nöromüsküler ve travmatik bozukluklarda psikososyal yaklaşımlar, zihinsel özürlülerde psikososyal yaklaşımlar oluşturacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Psikososyal rehabilitasyon, sağlık, sakatlık, özür, engellilik kavramları, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon ,stres, post travmatik stres sendromu, görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, özürlülerle ilgili kurumlar, özürlülerin istihdamı, yerel yönetimlerin rolleri, çevresel düzenlemeler ders içeriğinde yer almaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenme etkinlikleri:Derse katılım, bireysel çalışmalar Öğretme yöntemleri:Yüzyüze, interaktif, vaka tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Davis E. Rehabilitation and Disability: Psychosocial Case Studies. 1990. French S. “Physiotherapy a Psychosocial Approach”, Butterworth Heinemann, Oxford Boston, 1998. King R, Lloyd C. Handbook of Psychosocial Rehabilitation. Blackwell,2007.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Klinik çalışmada karşılaşacağı özürlülerdeki psikososyal durumu göz önüne alarak rehabilitasyon programını planlar.
  • Yetersizlik, özür ve engel terimlerini tanımlar.
  • Özüre yol açan nedenler, özüre uyum evrelerini ilişkilendirir.
  • Özürlü çocukta kişilik gelişimini analiz eder.
  • Nöromüsküler ve travmatik bozukluklar, zihinsel özürlüler, görme ya da işitme-konuşma özürü olanlara yönelik psikososyal yaklaşımları ayırt eder.
  • Özürlü bireye ait psikososyal durumu takip eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Psikososyal rehabilitasyona giriş
2 Sağlık, sakatlık, özür, engellilik kavramları
3 Özür nedenleri, özür çeşitleri
4 Kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon
5 Stres, post travmatik stres sendromu
6 Stres ve depresyonla başa çıkma yolları
7 Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon
8 Ara sınav haftası
9 Fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon
10 Özürlü çocuklarda psikososyal rehabilitasyon
11 Kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon
12 Özürlülerle ilgili kurumlar
13 Özürlülerin istihdamı
14 Yerel yönetimlerin rolleri
15 Çevresel düzenlemeler
16 Çalışma haftası
17 Final sınavları

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Final ve Hazırlığı 1 5 5

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi