Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SGL3013 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Beslenme ve Diyetetik - 2013 | SGL3013 | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 5 | 2,00 | 2 | 0 |
Bilimsel bir araştırma planlayabilme, gerçekleştirme ve rapor halinde hazırlayabilmektir.
-
Araştırma yöntemlerine giriş, veri tanımı, dağlım çeşitleri, verilerin toplanması, analizi, raporlama
Anlatım, yorumlama, tartışma, soru-cevap, yansıtma, gözlem, vaka çalışmaları, örnek oluşturma kullanılmaktadır.
Yok
Türkçe
Altunışık R. vd. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. • Baş T. (2001). Anket, Seçkin Yayınları, Ankara. • Day A.R. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, 9. Baskı, Tübitak Yayınları, Ankara. • Hayran O. (2012). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler, Nobel Yayınları, İstanbul. • Orhunbilge N. (1997). Örnekleme Yöntemleri ve Hipotez Testleri, Avcıol Basım, İstanbul. • Özdamar K. (2003). SPSS ile Biyoistatistik, 5. Baskı. Kaan Kitabevi, Eskişehir. • Sağlık Alanında Hipotezden Teze: Veri Toplama ve Çözümleme Serüveni (2013). Der: Kaptanoğlu Y.A., Beşir Yayınları, İstanbul. • Şencan H. (2007). Sosyal ve Davranışsal Bilimlerde Bilimsel Araştırma, Seçkin Yayınları, Ankara. • Zikmund W.G. (1997). Business Research Methods, Fifth Ed., Dryden Press. Orlando, USA.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilgi kaynakları, bilim ve araştırma |
2 | Bilgi kaynakları, bilim ve araştırma |
3 | Bilgi kuramı ve pozitivizm (Doğrulanabilirlik, Paradigma ve Yanlışlanabilirlik İlkesi) |
4 | Bilgi kuramı ve pozitivizm (Doğrulanabilirlik, Paradigma ve Yanlışlanabilirlik İlkesi) |
5 | Araştırma süreci (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Araçları, Yazın taraması) |
6 | Araştırma süreci (Araştırma Konusunun ve Yönteminin Belirlenmesi, Sınırlanması, Veri Toplama Araçları, Yazın taraması) |
7 | Araştırma sürecinde yapılan hatalar |
8 | Ara sınav |
9 | örnekleme yöntemleri ı |
10 | Örnekleme Yöntemleri ıı |
11 | Veri toplama yöntem teknik ve araçları |
12 | Araştırma türleri |
13 | Araştırma etiği |
14 | Alıntı yapma ve kaynak gösterme |
15 | Rapor Yazma |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Proje ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Demo ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Rapor ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |