Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SGL2062 | Sağlık Eğitimi Yönetimi | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SGL2062 | Sağlık Eğitimi Yönetimi | Zorunlu | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Sağlık eğitiminin, sağlık yönetimi alanındaki önemini vurgulamak amaçlanmaktadır
-
Sağlık Eğitimi Yönetimine Genel Bakış, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Yönetimi Disiplinlerinin Birlikte Çalışabilirliği, Sağlık Eğitiminde Güncel Yaklaşım, Sağlık Yönetimi Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve Eğitim Bilimleri, Sağlık Eğitimi ve Halk Sağlığı, Sağlık Eğitimi ve Sağlık İletişimi, Sağlık Eğitimi, Sağlık İletişimi ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Eğitimi Programlarında Planlama ve Program Geliştirme, PROCEDE-PRECEED Modeli, Sosyal Bilişsel Teori, Sağlık İnanç Modeli, Sağlığı Geliştirme Modeli.
Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi.
Yok
Türkçe
Leslie Beale. Human Disease and Health Promotion. Wiley, 2017. Edited by Carl I. Fertman, Diane D. Allensworth. Health Promotion Programs From Theory to Practice. Society for Public Health Education. Second Edition. Jossey-Bass, 2017. Manoj Sharma. Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones&Bartlett Learning.Third Edition, 2017. Edited by Victor CX Wang. Handbook of research on advancing health education through technology. 2016. Edited by Eta S. Berner. Informatics Education in Healthcare Lessons Learned. 2014. Edited by Victor CX Wang. Handbook of research on adult and community health education: Tools, trends, and methodologies. 2014. Edited by Klaus Bredl, Wolfgang Bösche. Serious games and virtual worlds in education, Professional development, and healthcare. 2013. Edited by Neil Taylor, Frances Quinn, Michael Littledyke, Richard K. Coll. Health Education in Context An International Perspective on Health Education in Schools and Local Communities.2012. Şevkat Bahar Özvarış, Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2011. Randall R. Cottrell, James F. McKenzie. Health promotion and education research methods: Using the five-chapter thesis/dissertation model. 2nd Ed.: Jones and Bartlett Publishers. 2011. Edited by Takashi Muto, Toshitaka Nakahara, Eun Woo Nam. Asian Perspectives and Evidence on Health Promotion and Education. 2011. Edited by Alan Reid, Bjarne Bruun Jensen, Jutta Nikel, Venka Simowska. Participation and Learning Perspectives on Education and the Environment, Health and Sustainability. 2008. Linda Meeks, Philip Heit, Randy Page. Comprehensive school health education. 5th Edition: Mc Graw Hill, 2007. Randall R. Cottrell, James T. Girvan, James F. McKenzie. Principles & Foundations of health promotion and education. 3rd .: Pearson Benjamin Cummings, San Francisco, 2006. Richard Windsoe et.al. Evaluation of health promotion and health education disease prevention programs. 3rd ed.:McGraw Hil, 2004. Edited by Jay Carrington Chunn. The Health Behavioral Change Imperative Theory, Education, and Pracitce in Diverse Populations. 2002. Ruhi Selçuk Tabak, Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sağlık eğitimi yönetimine genel bakış |
2 | Sağlık eğitimi ve sağlık yönetimi disiplinlerinin birlikte çalışabilirliği |
3 | Sağlık eğitiminde güncel yaklaşım |
4 | Sağlık yönetimi eğitimi |
5 | Sağlık eğitimi ve eğitim bilimleri |
6 | Sağlık eğitimi ve halk sağlığı |
7 | Sağlık eğitimi ve sağlık iletişimi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sağlık eğitimi, sağlık iletişimi ve sağlık okuryazarlığı |
10 | Sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme I |
11 | Sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme II |
12 | Sağlık eğitimi programlarında PRECEDE-PROCEED modeli |
13 | Sağlık eğitimi programlarında Sosyal Bilişsel Teori |
14 | Sağlık eğitimi programlarında Sağlık İnanç ve Sağlığı Geliştirme Modeli |
15 | Sağlık eğitimi programlarının geleceği |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Sınav Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |