Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Sağlık Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sağlık Yönetimi - 2013 SGL2062 Sağlık Eğitimi Yönetimi Zorunlu 1 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sağlık eğitiminin, sağlık yönetimi alanındaki önemini vurgulamak amaçlanmaktadır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sağlık Eğitimi Yönetimine Genel Bakış, Sağlık Eğitimi ve Sağlık Yönetimi Disiplinlerinin Birlikte Çalışabilirliği, Sağlık Eğitiminde Güncel Yaklaşım, Sağlık Yönetimi Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve Eğitim Bilimleri, Sağlık Eğitimi ve Halk Sağlığı, Sağlık Eğitimi ve Sağlık İletişimi, Sağlık Eğitimi, Sağlık İletişimi ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Eğitimi Programlarında Planlama ve Program Geliştirme, PROCEDE-PRECEED Modeli, Sosyal Bilişsel Teori, Sağlık İnanç Modeli, Sağlığı Geliştirme Modeli.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay incelemesi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Leslie Beale. Human Disease and Health Promotion. Wiley, 2017. Edited by Carl I. Fertman, Diane D. Allensworth. Health Promotion Programs From Theory to Practice. Society for Public Health Education. Second Edition. Jossey-Bass, 2017. Manoj Sharma. Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones&Bartlett Learning.Third Edition, 2017. Edited by Victor CX Wang. Handbook of research on advancing health education through technology. 2016. Edited by Eta S. Berner. Informatics Education in Healthcare Lessons Learned. 2014. Edited by Victor CX Wang. Handbook of research on adult and community health education: Tools, trends, and methodologies. 2014. Edited by Klaus Bredl, Wolfgang Bösche. Serious games and virtual worlds in education, Professional development, and healthcare. 2013. Edited by Neil Taylor, Frances Quinn, Michael Littledyke, Richard K. Coll. Health Education in Context An International Perspective on Health Education in Schools and Local Communities.2012. Şevkat Bahar Özvarış, Sağlığı Geliştirme ve Sağlık Eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2011. Randall R. Cottrell, James F. McKenzie. Health promotion and education research methods: Using the five-chapter thesis/dissertation model. 2nd Ed.: Jones and Bartlett Publishers. 2011. Edited by Takashi Muto, Toshitaka Nakahara, Eun Woo Nam. Asian Perspectives and Evidence on Health Promotion and Education. 2011. Edited by Alan Reid, Bjarne Bruun Jensen, Jutta Nikel, Venka Simowska. Participation and Learning Perspectives on Education and the Environment, Health and Sustainability. 2008. Linda Meeks, Philip Heit, Randy Page. Comprehensive school health education. 5th Edition: Mc Graw Hill, 2007. Randall R. Cottrell, James T. Girvan, James F. McKenzie. Principles & Foundations of health promotion and education. 3rd .: Pearson Benjamin Cummings, San Francisco, 2006. Richard Windsoe et.al. Evaluation of health promotion and health education disease prevention programs. 3rd ed.:McGraw Hil, 2004. Edited by Jay Carrington Chunn. The Health Behavioral Change Imperative Theory, Education, and Pracitce in Diverse Populations. 2002. Ruhi Selçuk Tabak, Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara, 2000.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Sağlık eğitimi ve sağlık yönetimi kavramlarını tanımlar
  • Sağlık eğitimi yönetiminde eğitim ve halk sağlığı bilimlerinin önemini kavrar
  • Sağlık okuryazarlığının geliştirilmesi için sağlık eğitimi uygulamalarını savunur
  • Sağlık eğitimi programlarında sağlık iletişimi modellerinin kullanılması gerektiğini bilir
  • Mesleki yaşantısı içinde sağlık eğitimi uygulamalarını değerlendirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sağlık eğitimi yönetimine genel bakış
2 Sağlık eğitimi ve sağlık yönetimi disiplinlerinin birlikte çalışabilirliği
3 Sağlık eğitiminde güncel yaklaşım
4 Sağlık yönetimi eğitimi
5 Sağlık eğitimi ve eğitim bilimleri
6 Sağlık eğitimi ve halk sağlığı
7 Sağlık eğitimi ve sağlık iletişimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Sağlık eğitimi, sağlık iletişimi ve sağlık okuryazarlığı
10 Sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme I
11 Sağlık eğitimi programlarında planlama ve program geliştirme II
12 Sağlık eğitimi programlarında PRECEDE-PROCEED modeli
13 Sağlık eğitimi programlarında Sosyal Bilişsel Teori
14 Sağlık eğitimi programlarında Sağlık İnanç ve Sağlığı Geliştirme Modeli
15 Sağlık eğitimi programlarının geleceği
16 Çalışma Haftası
17 Final Sınav Haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5