Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SYN3004 | Sağlık İşletmelerinde Halkla İlişkiler | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sağlık Yönetimi - 2013 | SYN3004 | Sağlık İşletmelerinde Halkla İlişkiler | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi birikimini sağlamaktır. Sağlık kuruluşlarında yapılacak halkla ilişkiler faaliyetlerinin, uygulanma biçim ve yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca verilen bilgilerin, güncel kampanya örnekleri ile kavratılması da hedeflenmektedir.
-
Bu ders, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkileri önemli kılan hususlar, Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin tanıma ve tanıtım faaliyetleri, Lobicilik, Kurumsal Reklamcılık, Propaganda, Halkla İlişkiler örgütsel yapısı, Halkla İlişkiler uzmanının nitelikleri,
Anlatım, yorumlama, tartışma, soru-cevap.
Yok
Türkçe
Hayes, D. C., Hendrix, J. A., Kumar, P. D. (2013). Public relations cases (9. baskı). USA, Okay, A., Okay, A. (2015). Halkla ilişkiler kavram strateji ve uygulamaları (Genişletilmiş 8. baskı). İstanbul: Der Yayınları. Canöz, K. (2013). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamaları (2. baskı). Konya: Palet Yayınları. Grunig James E., (2005)Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar- Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim- Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul. Okay, A. ve A. Okay (2005). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamalar, Der Yayınları, İstanbul, Peltekoğlu, F. B. (2007). What is Public Relations? Beta basım yayım, İstanbul Tengilimoğlu, D. (2001). Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler, Gazi Press., Ankara Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin Elkitabı, Çev: Murat Yaz, MediaCat, İstanbul
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Halkla ilişkilerin tanımı |
2 | Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi |
3 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler |
4 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde izlenen amaçlar |
5 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerde temel ilkeler |
6 | Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler |
7 | Sağlık kuruluşlarında halkla İlişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Hastanelerde halkla ilişkiler |
10 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler programının geliştirilmesi |
11 | Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; tanıtma, tanınma |
12 | Sağlık Kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri; lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma |
13 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar |
14 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler uygulamalarında karşılaşılan sorunlar |
15 | Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ve itibar yönetimi |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Final Sınav Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |