Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM1011 | Sağlık ve Hemşirelik | Zorunlu | 1 | 6,00 | 5 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Hemşirelik - 2013 | HEM1011 | Sağlık ve Hemşirelik | Zorunlu | 1 | 6,00 | 5 | 0 |
Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
-
Sağlık ve Hastalık, Sağlık Riskleri, Kişisel hijyenin geliştirilmesi, Fiziksel aktvite ve sağlığı geliştirme, Beslenme ve Kilo yönetimi, Ruh sağlığının geliştirilmesi ve stres yönetimi, Sosyal destek ve sağlığı geliştirme, Sigara, alkol ve madde bağımlılığı; önleme, koruma ve bıraktırma Kaza ve şiddetin önlenmesi, Çevre sağlığı; sağlıklı ve güvenli çevrenin oluşturulması, Cinsel Sağlık ve Sağlığının Geliştirilmesi Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü ( birey, aile, okul),Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü (işyeri, huzurevi ve diğer toplumsal alanlarda)
Konferans, Soru-cevap, beyin fırtınası
Yok
Türkçe
Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. Gorin SS, Arnold J: Health Promotion in Practice, Jossey-Bass, 2002ourse Name Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Sağlık ve Hastalık |
3 | Sağlık Riskleri |
4 | Kişisel hijyenin geliştirilmesi |
5 | Fiziksel aktvite ve sağlığı geliştirme |
6 | Beslenme ve Kilo yönetimi |
7 | Ruh sağlığının geliştirilmesi ve stres yönetimi |
8 | Ara sınav |
9 | Sosyal destek ve sağlığı geliştirme |
10 | Sigara, alkol ve madde bağımlılığı; önleme, koruma ve bıraktırma |
11 | Kaza ve şiddetin önlenmesi |
12 | Çevre sağlığı; sağlıklı ve güvenli çevrenin oluşturulması |
13 | Cinsel Sağlık ve Sağlığının Geliştirilmesi |
14 | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü ( birey, aile, okul) |
15 | Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü (işyeri, huzurevi ve diğer toplumsal alanlarda) |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
Sunum ve Hazırlığı | -1 | ||
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||
ÖÇ8 | |||||||||||||||
ÖÇ9 | |||||||||||||||
ÖÇ10 |