Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Sağlık Bilimleri Fakültesi - Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon - 2013 KSS2059 Satranç Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; satrancın temel ilkelerini öğrenmek ve oyun içinde kullanmak, satranç turnuvalarına katılacak yeterliliğe sahip olmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Satrancın Tarihi Gelişimi ve Yararları, FİDE Satranç Kuralları, Satranç Tahtası, Taşları ve Taşların Hareketi, Rok ve Geçerken Taş Alma, Şah Çekmek ve Şah Tehdidini Ortadan Kaldırmak, Mat, Beraberlik ve Pat, Notasyon, Saldırı ve Taş Almak, Savunma Yapmak, Kare kuralı, Satranç saati, Açılış türleri; İspanyol açılışı, Sicilya savunması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Oyun Oynama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Olgun Kulaç (2006).Başlangıç Düzeyi Satranç Kaynak Kitabı. İş Bankası Yayınları. Sergey Ivashchenko (2013) Satranç Okulu 1a, Satranç Kombinezonları Kılavuzu. 1. Basım. Çeviren Alper Efe Ataman. Analiz Yayıncılık. Rob Brunia, Cor van Wijgerden (2012) Satranç Akademisi 1, 4. Baskı. Çeviren Fahri Karabay. Türkiye Satranç Federasyonu. http://tsf.org.tr/ http://istanbul.tsf.org.tr/ http://akademi.satranc.org.tr http://tsf.org.tr/images/stories/mhk/2018_duyurular/fide_satranc_kurallari_01.01.2018.pdf Satranç Takımları Satranç Saatleri Nilifer Çınar Çorlulu (2014). Matecards. Turkish Chess Fedaration.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Satranç oyununun yararlarını sıralar.
  • Satranç oyununun kural ve ilkelerini kavrar.
  • Temel düzeyde satranç oynar.
  • Satranç oyunu hamlelerini kaydeder.
  • Farklı durumlarda stratejik düşünme yetisini kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Satrancın tarihi gelişimi ve yararları, FİDE Satranç Kuralları
2 Satranç tahtası, taşları ve taşların hareketi
3 Rok ve geçerken taş alma
4 Şah çekmek ve şah tehdidini ortadan kaldırmak
5 Mat
6 Beraberlik ve Pat
7 Notasyon
8 Ara Sınav Haftası
9 Mat, pat ve notasyon (tekrar)
10 Saldırı ve taş almak
11 Savunma yapmak
12 Kare kuralı
13 Satranç saati
14 Açılış türleri; İspanyol açılışı
15 Açılış türleri;Sicilya savunması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev ve Hazırlığı 2 3 6
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 1 14 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5