Marmara University
Marmara University Lifelong Learning Programme

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Endüstri Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) - 2015 CAS1001 Self Management Zorunlu 3 3,00

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin kendini anlaması, amaçlarını, isteklerini, görüş açısını, engelleri ve özgün sesini farketmesi ve liderlik hakkında bilgi sabibi olmasını amaçlamaktadır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Başkalarına liderlik etmek için öncelikle kendinize liderlik etmeyi öğrenmelisiniz. Etkili liderler güçlerini, geliştirmeleri gereken alanları, kendinden daha iyi yanları olanları nasıl yöneteceğini kısacası kendilerini bilir, Bu ders öğrencilerin liderlik yönlerini keşfetmek üzerine olacaktır. Bu ders aynı zamanda, yaşam çizginizi keşfetmeye, ailenizin tarihini tanımaya, sizi neyin motive ettiğini ve neyin hedeflerinizi gerçekleştirmekten geri tuttuğunu gösterecektir. Bu faaliyetler sizin tutum ve davranışlarınızın hayatınızda ve takım lideri olmak için gerekenleri öğrenmenize yardımcı olacaktır 1. Kişisel Sorumlulukların Kabulu 2. Beynin Kapasitesi ve Odaklanmayı Artırma 3. Hayat ve Aile Tarihinin Yansıması 4. Öğrenmeyi Öğrenme 5. Olumlama Gücü 6. Kişisel Yönetim 7. Iletişim 8. Stratejik Planlama 9. Stres Yönetimi 10. Kişisel Yönlenme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders notları, tartışma ortamında ders anlatımı, ödevler,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Makaleler Baer, R. A., Osnes, P. G., and Stokes, T. F. (1983). Training generalized correspondence between verbal behavior at school and nonverbal behavior at home. Education and Treatment of Children, 6, 379-388. Baer, R. A., Williams, J. A., Osnes, P. G., & Stokes, T. F. (1984). Delayed reinforcement as an indiscriminable contingency in verbal/nonverbal correspondence training. Journal of Applied Behavior Analysis, 17, 429-440. Baer, R. A., Williams, J. A., Osnes, P. G., & Stokes, T. F. (1985). Generalized verbal control and correspondence training. Behavior Modification, 9, 477-489. Deacon, J. R. & Konarski, E. A., Jr. (1987). Correspondence training: An example of rule-governed behavior? Journal of Applied Behavior Analysis, 20, 391-400. Friedman, A. G., Greene, P. G., & Stokes, T. F. (1990). Improving dietary habits of children: Effects of nutrition education and correspondence training. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 21, 263-268. Guevremont, D.C., Osnes, P.G., & Stokes, T.F. (1986). Preparation for effective self-regulation: The development of generalized verbal control. Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 99-104. Guevremont, D.C., Osnes, P.G., & Stokes, T.F. (1986). The functional role of preschoolers’ verbalizations in the generalization of self-instructional training. Journal of Applied Behavior Analysis, 21, 45-55.

Dersin Web Sayfası

-

Müfredat Sorumlusu

Öğretim Üyesi BÜLENT EKİCİ
Ofis/Oda No
Telefon
E-Posta
Web
Öğrenci Görüşme Saatleri

Öğrenme Çıktıları

  • Değişim için kendi motivasyonunu oluşturur
  • Kişisel yönetimini başarılı kılacak hareketleri yapar
  • Başarı özelliklerini belirleyerek kişisel liderlik yeteneklerini oluşturur.
  • Kendisini başarılı kılacak davranışları öngörmeyi öğrenir
  • Amaçlarını analiz eder ve kişisel hedefler geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kişisel sorumlulukları kabullenmek
2 Beynin Kapasitesi ve Odaklanmayı Artırma
3 Ailenin tarihi ve hayatı etkilemesi
4 Öğrenmeyi öğrenmek
5 Olumlu ifadenin gücü
6 Kişisel yönetim
7 Kişisel yönetim
8 Ara Sınav Haftası
9 İletişim teknikleri
10 İletişim teknikleri
11 Stratejik Planlama
12 Stratejik Planlama
13 Stres yönetimi
14 Kişisel Yönlenme
15 Kişisel Yönlenme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 22 22
Arasınav ve Hazırlığı 1 25 25
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi