Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Güzel Sanatlar Enstitüsü - Seramik-Cam

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezli Yüksek Lisans - 2012 SR725 Seramik Sır-Çamur Araştırmaları Seçmeli 1 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Projelendirdiği sanatsal veya endüstriyel ürünler üzerinde kullanacağı artistik, endüstriyel sır ve çamur çalışmaları yapılmasını ve ygulanmasını amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanatsal ve endüstriyel çalışmalarda kullanacağı artistik,endüstriyel sır ve çamur çalışmaları yapılması ve uygulanma sürecini kapsar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik ve Uygulamalı olarak sanatsal ve endüstriyel çalışmalarda kullanacağı artistik,endüstriyel sır ve çamur çalışmaları yapılması ve uygulanmasını kapsar.

Staj Durumu

no

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seramik teknolojisi,Sır,Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon Teknikleri.İstanbul Teknik Yayınlar serisi,1972 Glazes Cone 1240 C,Mıchael Baıley,University of Pennsylvania Press,Philadelphia,London,2oo1 Firma. Sanatçı ,sergi.fuar ve tasarım katalogları Kişisel arşiv ve ders notlarım Seramik sanatı üretim ve şekillendirme ile ilgili kitap ve yayınlar. Seramik tasarımı ve teknikleri konusunda yazılmış literatür ve tezler.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Proje ile ilgili alan,literatür çalışması yapabilme yeteneği kazanır
  • Projede kullanacağı sanatsal veya endüstriyel ürünleri yapabilme yeteneği kazanır.
  • Projelendirdiği çalışmalar için sır ve çamur çalışmaları yapabilme yeteneği kazanır.
  • Yaratıcı kimliğini kullanarak özgün eserler üretebilir ve uygulayabilir.
  • Proje veya tasarımlarını atölye veya fabrika ortamında uygulayabilme pratiği kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Seramik çamur ve sırlarının tarihçesi
2 Tarihsel süreçte Seramik çamur ve sırlarının kullanım alanları
3 Endüstri devrimiyle seramik ürünlerin incelenmesi
4 Endüstri devrimiyle seramik ürünlerin incelenmesi
5 Seramik hammaddeleri ile çamur hazırlama çalışmaları
6 Farklı bünyeler ile deneysel çalışmalar yapılması.
7 Farklı bünyeler ile deneysel çalışmalar yapılması.
8 Ara Sınav Haftası
9 Farklı seramik bünyeler üzerine sanatsal sır reçetelerinin hazırlanması
10 Farklı seramik bünyeler üzerine sanatsal sır reçetelerinin hazırlanması
11 Reçetelerin çözümü ve hazırlanması
12 Reçetelerin çözümü ve hazırlanması
13 Farklı seramik bünyeler üzerine sanatsal sır çalışmalarının uygulanması
14 Farklı seramik bünyeler üzerine sanatsal sır çalışmalarının uygulanması
15 çalışmaların pişirilmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 7 21
Proje ve Hazırlığı 3 5 15
Ödev ve Hazırlığı 3 5 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 5 5 25
Atölye ve Hazırlığı 5 5 25
Sunum ve Hazırlığı 5 5 25
Seminer ve Hazırlığı 2 4 8
Demo ve Hazırlığı 2 5 10
Araştırma ve Hazırlığı 2 5 10
Rapor ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 3 5 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 3 4 12
Final ve Hazırlığı 3 6 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi